dinsdag 15 maart 2011

Classics op de E&L raceway

Zaterdag 12 maart raasden er weer classics over de E&L raceway.
Als eerste werd er geraced met de historische toerwagens. De indeling van de 1e reeks heats kwam tot stand door loting, daarna door de resultaten van de voorgaande heat.
Edje en ik kwamen aan de start met de Camaro Z28 van Scalextric, Lars met een Carrera Ferrari 512BB LM, Arjan met de Fly Ford Capri en Jimmy met een Revell Shelby 350GT.
De eerste race tussen Lars en mij was al direct spannend. De volledig race van 15 ronden reden we nek aan nek. Er was nu en dan dan ook contact tussen de auto's. De laatse bocht voor de finish was voor mij een binnenbocht. In een ultime poging om voor Lars te komen gaf ik iets te veel gas, de auto brak uit en tikte Lars uit de baan. Lars was hevig teleurgesteld, maar het werd als een race incident gezien en de uitslag bleef staan. Gelukkig was de teleurstelling van Lars van korte duur en ging hij er weer vol voor in de volgende races.
In de race tegen Arjan, deed zich iets gelijkaardigs voor. In de 180 graden bocht aan de linkerkant van het circuit (deels uit het zicht genomen door de rijder die daar staat, zeker als het Arjan is), tikte ik Arjan uit de baan. Arjan kreeg zijn positie terug en ook deze race eindigde in een close finish, dit keer in het voordeel van Arjan.
Nadat alle races in deze klasse verreden waren stond ik met 32 punten op de 4e plaats.


De toerwagens



Na de pauze was het tijd voor de klassieke GT's. Edje en Lars reden resp met een Porsche 917 en een Ford GT40 MKII van NSR, Jimmy leende van Ed een NSR Ford MKIV.
Arjan reed wederom met zijn Capri en ik koos voor de Corvette L88 van scalextric. Deze auto's zijn niet echt GT's maar daar deed nieamnd moeilijk over, het gaat per slot om de fun.
De Corvette was uiteraard niet opgewassen tegen het geweld van de NSR's en ik verloor dan ook alle vier de races, wat resulteerde in 20 punten.


De "GT's"

De uitslag:

Toerwagens GT's Totaal
Edje 48 46 94
Lars 34 41 75
Arjan 36 27 63
Jimmy 20 36 56
Paul 32 20 52

In de totaal stand kwam ik uit op 52 punten ofwel een vijfde en laatste plaats.

Maar, en dat is het belangrijkste, het was weer een gezellig middag en we hebben weer veel gelachen. Uiteraard had Edje weer voor iedereen een certificaat.

Iedereen weer heel erg bedankt voor de gezellige middag, met name Edje en Lars voor de gastvrijheid.

Volgende keer: NASCAR, thunder in the loft II !!!!!!!!!

foto's gemaakt door Edje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten