dinsdag 27 december 2011

Gedonder op zolder

Zaterdag 17 december was het tijd voor de vierde editie van gedonder op zolder, ofwel "Thunder in the Loft IV". Het concept was gelijk aan de vorige edities: iedereen reed tegen iedereen met beide auto's welke op een vast spoor bleven. 50 punten voor een overwinning, 30 voor een tweede plaats en 1 punt aftrek voor een uitvlieger.
Normaal gesproken zijn Edje en Lars wel het sterkst op hun eigen baan, maar dit keer werd het een stuk spannender. Edje won weliswaar al zijn races in de eerste ronde, maar met name in de race tegen mij, moest hij er hard voor werken. Ik zelf wist alle overige races te winnen, zowel van Maurice, Arjan, Geert (een vriend van Edje, ervaring in het echte racen, maar een slotrace-rookie) en verrassend genoeg ook van Lars in een wel heel spannende race. Gevolg was dat ik na de eerste reeks op een tweede plaats stond.

Tijd voor pauze en wat te eten; lekker "duvelkesvleisj" gemaakt door Jolanda.

Met zicht op een tweede plaats in de eindrangschikking werd de tweede reeks gestart. Maurice wist echter in een spannende race met een halve autolengte verschil van mij te winnen, wat mijn plaats in de eindrangschikking geen goed deed. Toen hij echter ook van Lars wist te winnen, keerde mijn kansen weer. Een tweede keer winnen van Lars lukte echter niet, gebrand als hij was op revanche. Ook Edje was te sterk voor me, en dit keer was het verschil groter. Omdat Lars en ik allebei 4 races hadden verloren (ofwel 6 races gewonnen) kwam het aan op het aantal uitvliegers. Helaas bleek ik er drie meer te hebben waardoor de 2e plaats toch nog naar Lars ging.
Al met al weer een leuke middag met hele spannende races, veel geouwehoer, en een goed presterende rookie Geert, die we vast en zeker nog wel eens terug zullen zien.

Iedereen weer bedankt voor de gezellige middag, met name ook Jolanda voor het lekkere eten.

Uitslag Thunder in the LOft IV:

1. Edje 499 punten.
2. Lars 415 punten.
3. Paul 412 punten.
4. Maurice 366 punten.
5. Arjan 349 punten.
6. Geert 280 punten.

De stand in het baankampioenschap ziet er als volgt uit:

Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 4 24,5 98
Lars Clout 4 23,5 94
Paul van Nuil 4 20,5 82
Arjan Biekens 3 20 60
Jimmy Brouns 2 20 40
Maurice Fliesher 1 20 20
Geert Roubroeks 1 18 18

Geen opmerkingen:

Een reactie posten