zondag 23 april 2017

Update!!!

Even weer een update van mijn verrichtingen in het slotrace gebeuren.

Zaterdag 11 maart: NSR GT3 en test historische toerwagens

6 man stondern er aan de start. Edje met zijn Aston Martin, Arjan met zijn BMW Z4, Jimmy met Zijn Porsche 997 en Lars, Niels en ik met de Corvette C6R.
De NSR GT3 races leverde weer enkele spannende races op. In de tweede race tegen Edje, moest hij flink aan de bak om mij van het lijf te houden en reed ik enkele keren een rondje in de 3,8 seconden. ook de 1e race tegen Lars was weer nek aan nek en verloor ik maar nipt. Door 2 uitvliegers in de eerste race tegen Arjan, wist Arjan deze race van mij te winnen. Omdat Jimmy een race van Arjan wist te winnen, was het wederom spannend tussen Arjan en mij om de derde plaats. In onze tweede onderlinge race betekende winst dan ook noodzakelijk. In weer een spannende race wist ik te winnen en uiteindelijk derde te worden in de einduitslag.

Uitslag NSR GT3:

1. Edje 495 punten; 2. Lars 458 punten; 3. Paul 396; 4. Arjan 373 punten; 5. Jimmy 341 punten; 6. Niels 258 punten.

In de totaal stand is duidelijk dat het nog spannend gaat worden voor de derde plaats tussen Arjan, Geert en mij.

Stand baankampioenschap, met aftrek van de twee slechtste resultaten:

1. Edje 125 punten uit 7 wedstrijden.
2. Lars 115 punten uit 7 wedstrijden.
3. Paul 104 punten uit 6 wedstrijden.
4. Geert 100 punten uit 5 wedstrijden.
5. Arjan 99 punten uit 7 wedstrijden.
6. Niels 72 punten uit 4 wedstrijden.
7. Jimmy 37 punten uit 2 wedstrijden.
8. Maurice 21 punten uit 1 wedstrijd.

Na dit geweld werd de spanning op de baan teruggebracht naar 8 volt voor de test met de historische toerwagens. Omdat eigenlijk alleen Edje en ik over auto's in die klasse beschikken werden door ons dan ook auto's aan de anderen ter beschikking gesteld.
Edje reed zelf met een Scalextric Ford Escort MKI, Lars met een SCX Ford Escort MKII, Jimmy met een Revell Lotus Cortina, en Niels met een Carrera Ford Capri 2600 RS, allemaal van Edje. Arjan leende een Pioneer Ford Mustang Notchback van mij en zelf reed ik met de Scalextric Dodge Challenger. Iedereen reed 2 races van 1 minuut waarbij de het aantal afgelegde rondes werd genoteerd. In tegenstelling tot bij de crazy race, werd bij een uitvlieger tijd gestopt, de auto ingezet en weer verder gereden. Omdat de auto's qua breedte en wegligging nogal verschillen werd een indeling gemaakt in tot 2000cc en boven 2000cc. Ik wist beide wedstrijden te winnen en werd uiteindelijk dan ook eerste in de einduitslag. Eindelijk dus een overwinning ook al is het maar in een testrace.

De uitslag:

1. Paul: 21,28 ronden (1e klasse boven 2000 cc)
2. Edje: 21,05 ronden (1e klasse onder 2000 cc)
3. Arjan:  ??                (2e klasse boven 2000 cc)
4. Lars: 20,38 ronden (2e klasse onder 2000 cc)
5. Jimmy: 19,35 ronden (3e klasse onder 2000 cc)
6. Nilels: 16,36 ronden (3e klasse boven 2000 cc)

Ik zie inmiddels dat deze race weer terugkeert op de kalender van volgend jaar.

Zaterdag 8 april: Finale Crazy race en Historic festival.

Voor de eindoverwinning bij de Crazy race ging het tussen Edje, Lars en Arjan. De rest maakte geen aanspraak meer op de titel omdat ze niet iedere race hebben gereden (hier geen schrapresultaat). Toch stonden er 7 man aan de start nl Edje, Lars, Arjan, Geert, Jimmy, ik en "nieuweling" Robert.
Edje en Arjan zagen in hun 1e onderlinge race de hoop op een eindoverwinning al in rook opgaan toen Arjan na 2,23 en Edje na 7,08 ronden er al uit lagen. Voor Lars was het nu zaak om beide races uit te rijden, wat hij dus ook deed. Hij ging zowel met de dag- als de eindoverwinning lopen. Ik zelf reed naar een 2e plaats en wist ondanks dat ik een race gemist had op slechts 1 punt achter Arjan op de vierde plaats in de eindrangschikking te eindigen. Robert had een sterk debuut met een 3e plaats.

1. Lars 33,28 ronden; 2. Paul 32,04 ronden; 3. Robert 31,07 ronden; 4. Geert 30,01 ronden; 5. Jimmy 24,05 ronden; 6. Edje 19,05 ronden; 7. Arjan 18,30 ronden.

De eindstand in het kampioenschap is als volgt:

1. Lars 43 punten uit 5 races.
2. Edje 39 punten uit 5 races.
3. Arjan 36 punten uit 5 races.
4. Paul 35 punten uit 4 races.
5. Geert 29 punten uit 4 races.
6. Robert 8 punten uit 1 race.
7. Maurice 7 punten uit 1 race.
8. Jimmy en Niels met beiden 6 punten uit 1 race.

Dan het Historic festival. Tijdens de laatste editie hiervan werden er alleen maar tijdraces gereden, iets wat mij minder goed ligt, waardoor ik toen dus niet goed scoorde. Dit keer betrof het weer 3 tijdraces en 3 "man to man" races
De tijd races werden gereden met de Revell Lotus Cortina, Revell Audi Quattro en een SCX Ford Escort MKII. Hier wordt of een bepaalde tijd gereden waarbij het aantal afgelegde rondes telt, of een aantal rondes gereden waarbij ofwel de snelste totaaltijd of de snelste ronde telt. Ook hier debuteerde Robert goed door met de Cortina al direct de snelste tijd te rijden.
De "man to man"races waren met Group C Jaguars, HRS GT32 auto's en de NSR Ford MKIV. Hier waren weer zeer spannende races bij. Na iedere reeks stond er weer iemand anders op de derde plaats. De overwinning ging uiteindelijk naar Lars. Ik zelf eindigde dit keer wel hoger nl derde wat cruciaal lijkt voor de derde plaats in het kampioenschap. De strijd om de vierde plaats tussen Geert en Arjan wordt spannend en wat ik tot nu toe van Robert heb gezien kan die hier nog wel eens een grote rol in gaan spelen.

Uitslag Historic festival:

1. Lars 303 punten; 2. Edje 298 punten; 3. Paul 258 punten; 4. Jimmy 253 punten; 5. Arjan 252 punten; Geert 236 punten; Robert 136 punten.

De stand in het baankampioenschap ziet er als volgt uit:

1. Edje 150 punten.
2. Lars 140 punten.
3. Paul 125 punten.
4 Arjan en Geert beiden met 118 punten.
6. Niels 72 punten.
7. Jimmy 57 punten.
8. Maurice 21 punten.

9 Robert 17 punten.

De laatste race is in mei weer met de NSR GT3 auto's. De uitslag van deze race kan niet als schrapresultaat gebruikt worden.

Maar voordat het zover is, eerst nog de finale van het BraLi kampioenschap. Deze wordt op 29 april verreden bij mij op het Abbey Road circuit onder de titel Abbey Road 250







Geen opmerkingen:

Een reactie posten