dinsdag 17 mei 2011

Laatste race op E&L raceway......

... voor dit seizoen tenminste. Na de vakantie gaat Edje door met dit concept en ik denk dat we er allemaal weer bij zijn.

Deze keer was het weer Slot-it Group C en GT's, onder de noemer "spring classic".
30 ronden per race, 15 per spoor, dus halverwege wisselen van spoor. Iedereen reed 2 maal tegen elkaar, 1 maal voor en 1 maal na de pauze. Edje en Lars kwamen met de Jaguar XJ9, die van Edje was op de spoiler al voorzien van de mededeling dat hij baankampioen was, want hij was niet meer in te halen. Maurice reed met de Audi R8C, de voormalige "koud rennen" 12 uurs auto van 2009 (waarmee oa hij en Edje 2e werden), Jimmy had zijn zelf beschilderde "Camel" Sauber C9 meegenomen, Arjan zijn "Loctite" Mclaren F1 en ik mijn roze porsche 956.

De puntentelling was weer als volgt. 50 punten voor winst, 30 punten voor de tweede plaats en wederom 1 punt aftrek per uitvlieger. Jimmy dacht dat het uitvliegen een bonuspunt opleverde want hij presteerde het om in verschillende race wel 7 keer uit te vliegen.

Niet alle races waren even spannend. Edje spaarde in de race tegen Maurice, Arjan, Jimmy en mij zijn banden om in de confrontatie met Lars nog voldoende grip te hebben. Lars liet zich wel verleiden tot een aanslag op zijn banden door tegen iedereen volop te rijden.
De eerste confrontatie tussen Maurice en mij eindigde in winst voor Maurice, de tweede had ik kunnen winnen, maar vlak voor het einde kostte een uitvlieger me de overwinning en was Maurice zeker van de derde plaats. Ik besloot om in de races tegen Edje en Lars (kon ik toch niet winnen) ook om mijn banden te sparen, zodat ik maximaal kon presteren tegen Arjan en Jimmy. Dit lukte en ik won van beide daarmee de vierde plaats veilig gesteld.

Voor plaats 1 ging het uiteraard weer tussen vader en zoon, en Edje haalde de maximale score en werd dus eerste.

De einduitslag:

Edje 500
Lars 457
Maurice 413
Paul 371
Arjan 317
Jimmy 216

Uiteraard was er weer voor iedereen een oorkonde



Aan het eind van het seizoen had Edje ook een totaalklassement opgemaakt. In dit klassement ben ik derde geƫindigd (mede door het feit dat ik iedere race erbij was). Voor de eerste drie was ook hier een oorkonde. Bovendien kreeg de eerste gastrijder in het klassement (ik dus) en de laatste (Maurice) een prijsje in de vorm van een setje Ortmann bandjes 51A. Daar waren we beide wel blij mee



De uiteindelijke stand in het baankampioenschap ziet er zo uit:

Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 8 24,75 198
Lars Clout 8 23 184
Paul van Nuil 8 20,375 163
Arjan Biekens 6 19,33333333 116
Jimmy Brouns 5 19,2 96
Maurice Fliesher 4 21 84


Edje en Lars, hartstikke bedankt voor de gastvrijheid en het leuke seizoen. Jolanda bedankt voor het sponseren van het eten dit keer. Maurice, Jimmy en Arjan ook hartstikke bedankt voor de leuke races.

Zoals gezegd, een volgend seizoen is gepland en ik zal er zeker bij zijn. Ook dat ene idee zie ik wel zitten. Wat dat is....? Daarover later meer!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten