woensdag 22 februari 2012

2e Brali race in Geleen

Onder de naam "Abbeyroad 250" wordt zaterdag 25 februari door het "zootje ongeregeld" de 2e race in het Brali kampioensschap verreden. Deze race vind plaats bij mij in Geleen op de Kloosterstraat (vandaar Abbeyroad, kleine woordspelling op Kloosterstraat). De afgelopen weken druk bezig geweest met het ontwerpen en opbouwen van de baan (Scalextric classic gecombineerd met sport) wat nog niet meevalt op een oppervlakte van 3 bij 1.2 meter. Uiteindelijk is het gelukt en ik ben tevreden met het resultaat, ik hoop dat de anderen het ook een leuke baan vinden.

Gereden wordt met Slot-it Group C en/of GT's welke, behalve de banden (PU), volledig standaard zijn. Bij het testen bleek al gauw dat het slot van Scalextric classic niet diep genoeg is voor het schoentje van Slot-it. Deze bleef steken in de toch wel ruime openingen in het slot. Wat nu? Snel een aantal schoentjes besteld en deze op maat gemaakt om aan de anderen ter beschikking te stellen. Inmiddels getest met mijn auto en het werkt.

De race zal beginnen met een kwalificatie die de indeling van de heats bepaalt. In de eerste reeks zal iedereen 2 x 50 ronden rijden. Na de pauze zal de indeling worden bepaald door de stand na de eerste reeks en iedereen rijdt dan 2 x 75 ronden. Zo komen we dan op 250 ronden per persoon. Er zijn 50 punten voor een overwinning en 30 voor de tweede plaats, en iedere uitvlieger wordt bestraft met aftrek van een punt.

Verwacht wordt natuurlijk dat ik een thuisvoordeel heb, maar echt veel kunnen trainen heb ik niet, dus we zullen zien. Edje en Lars zijn meestal snel weg op een vreemde baan, dus die zullen ook veel kans maken. Maar ook Maurice en Arjan zullen hun uiterste best doen. Of Jimmy komt is nog niet zeker.

Inmiddels ook al nagedacht over de warme hap voor in de pauze en de overige catering. Alles is in huis, dus laat ze maar komen.

De spanning stijgt!!!!!!!!!

1 opmerking: