maandag 13 februari 2012

Open GT op de E&L raceway

Zaterdag 4 februari was het weer tijd voor een race op de E&L raceway. 5 man stonden aan de start voor de open GT race. Edje, Lars, Jimmy, Geert (voor wie het te koud was om te airbrushen) en ik. Iedereen had een HRS auto ter beschikking (Geert een geleende, en Jimmy had eindelijk zijn Venturi klaar). Mijn Corvette reed echter niet goed en bleek ook van de verkeerde bandjes te zijn voorzien. Daarom de Ninco Ford GT maar gepakt en deze reed best goed.
Edje had een nieuw systeem voor de indeling van de races bedacht, waardoor de onderlinge verschillen kleiner waren. Nadeel was wel dat men vaker tegen dezelfde persoon reed en niet meer tegen iedereen.

In het totaal wist ik vier van mijn tien races te winnen, waaronder een race tegen Edje. Edje liet mij deze race winnen om een signaal naar Lars af te geven. Lars moest nu echt aan de bak om bovenaan te kunnen eindigen.

Uiteindelijk eindigde Lars en ik met hetzelfde aantal punten als tweede achter Edje, maar omdat Lars vijf races had gewonnen werd hij tweede. Eigenlijk had ik vierde moeten eindigen en Jimmy derde, als Edje mij niet had laten winnen en Jimmy had zelfs tweede kunnen worden als hij wat minder uitvliegers had gehad veroorzaakt door de toch nog niet optimaal afgestelde Venturi.

Uiteindelijk weer een geslaagde en leuke middag met in de pauze een lekkere door Jolanda gemaakte kop erwtensoep.

De uitslag:

1. Edje 475 punten.
2. Lars 396 punten.
3. Paul 396 punten.
4. Jimmy 389 punten.
5. Geert 285 punten.

Stand in het baankampioenschap:

Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 6 24,3 146
Lars Clout 6 23,6 142
Paul van Nuil 6 20,7 124
Jimmy Brouns 4 20 80
Arjan Biekens 4 19,7 79
Geert Roubroeks 2 18,5 37
Maurice Fliesher 1 20 20

Geen opmerkingen:

Een reactie posten