zondag 11 november 2012

E&L raceway 250

De 3e editie van deze race (de 1e voor het BraLi kampioenschap 2012/2013) is weer verreden. Deelnemers waren Arjan, Geert, Lars, Edje en ik. De race was verdeeld in 4 heats van 20, 25, 40 en 40 ronden. Dit aantal moest men op beide sporen rijden en dan kom je op 250 ronden.

In de eerste heat moest ik aantreden tegen Arjan, waarvan ik won en daarna tegen Edje waarvan ik verloor. De tweede heat begon meteen weer tegen Edje en wederom verloor ik en wist ik weer van Arjan te winnen. Doordat Geert heel verassend van Lars (die zijn auto niet had voorbereid) wist te winnen stond ik na 2 heats op de tweede plaats.

De pauze was weer aangenaam met een lekker hapje door Jolanda verzorgd. Brood met gebakken spekjes, uien en vervolgens gesmolten kaas erover. Lekker!!!

Een klein misverstand omtrent het slijpen van de bandjes leidde ertoe dat iedereen zijn bandjes kon slijpen voor aanvang van de volgende heats. Aangezien Lars daardoor toch weer voordeel kon behalen en gezien zijn minder sportieve reactie op zijn verlies tegen Geert, besloot Edje actie te ondernemen.

Lars wist in de 3e heat van mij te winnen, mede omdat ik uit tactische overwegingen mijn banden spaarde, wetende dat ik nog een paar moeilijke races te gaan had. Ik won echter van Edje, maar dat had meer te maken met Edjes plan dan met mijn rijkunsten.

De 1e race in heat 4 was weer Edje tegen mij en wederom won ik, om dezelfde reden als de race daarvoor. Tegen Arjan wist ik weer te winnen. De laatste race tussen Edje en Lars moest de beslissing brengen. Lars kon nog 1e worden door Edje te verslaan, maar hij besloot om de strijd niet aan te gaan, waardoor Edje de race won en ook 1e in het eindklassement werd.

Uitslag:

1. Edje 358 punten.
2. Paul 333 punten.
3. Lars 317 punten.
4. Arjan 284 punten.
5. Geert 271 punten.

Stand baan kampioenschap:

Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 3 25 75
Lars Clout 3 21,6 65
Arjan Biekens 2 21,5 43
Jimmy Brouns 2 20,5 41
Paul van Nuil 2 20,5 41
Geert Roubroeks 2 18 36
Maurice Fliesher 1 19 19

Stand BraLi kampioenschap:

Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 1 25 25
Paul van Nuil 1 23 23
Lars Clout 1 21 21
Arjan Biekens 1 20 20
Geert Roubroeks 1 19 19

Edje, Jolanda en Lars bedankt voor de gastvrijheid en de goede verzorging, en iedereen weer bedankt voor de gezellige middag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten