Zondag 24 maart 2013. De wekker loopt af om 4.45. Even ontbijten, want zonder dat ga ik echt de deur niet uit. Dan de racekoffer, fototas en vlaaien in de auto laden. Nee he, het sneeuwt. Als dat maar niet de hele weg zo is want dan kon de reis nog wel eens lang duren. Maar goed, toch maar vertrokken. Voorzichtig rijden want hier en daar is het best glad, ook op de autoweg. Maar gelukkig, na 10 kilometer, ter hoogte van Susteren, niks meer aan de hand. Ook in Herkenbosch bij Edje is er niks aan de hand en staat niks de ruim 2 uur en 15 minuten lange reis naar Voorhout meer in de weg. Rond half negen komen we aan bij Marc. Een kop koffie gaat er wel in en de meegebrachte vlaaien worden ook direct aangesneden. De reeds aanwezige deelnemers maken hier meteen gretig gebruik van.
Er komen meerdere deelnemers aan, en nadat de kleur van de bandjes (citroengeel) door Marc B. is onthuld, kan iedereen beginnen met tunen en trainen. Ik hoef niks te doen aan mijn Ford GT40, de afstelling voor bij Edje werkt hier ook. In de tussen tijd proberen Marc en Steffer de portable baan aan het werken te krijgen, maar helaas dat lukt niet. Als ook de deelnemers uit Twente gearriveerd zijn en zij wat getraind hebben kan de eerste reeks beginnen. Ik mag direct in de eerste heat beginnen op het blauwe spoor (welk door vrijwel iedereen als het moeilijkste wordt beschouwd). Daarna op het gele middelste (welk door vrijwel iedereen als het gemakkelijkste wordt beschouwd) spoor waar het een stuk beter gaat. Mijn regelaar vertoont inmiddels weer kuren, toch ergens een kabelbreuk en als ik op het rode spoor moet, doet hij niks meer. Ik mag Ferry's ACD lenen, maar op de een of andere manier lijkt deze toch agressiever ondanks dat ik mijn instellingen overneem. Uiteindelijk kom ik tot 77,4 ronden evenveel als Ferry. Frank wint met 79,5 ronden. Na een rondje marshallen ga ik even boven in de woonkamer een frisse neus halen. Op de TV aldaar is de race ook te volgen. De middels een beamer op de muur geprojecteerde telling wordt weer mbv een webcam en (i)-pad op de TV weergegeven.
Inmiddels is Annemarie met de lunch begonnen en besluit ik als eerste hiervan te genieten. De tomatensoep en broodjes shoarma smaken prima. Inmiddels schuiven ook Harold, Ferry, Frank en Steffer aan. Als de eerste reeks voorbij is en ook de rest komt lunchen maakt JanWillem van de gelegenheid gebruikt om ons cadeau aan Marc aan te bieden. Een Porsche 907 K Targa Florio 1969 van SRC. Marc is er duidelijk mee in zijn nopjes. Daarna is het tijd voor de tweede reeks waar ik in de laatste heat mag aantreden tegen Ferry en Adriaan. Ik maak gebruik van Edjes Parma regelaar, maar het gaat toch iets minder dan in de vorige heat. Ik eindig op 76,5 ronden, Adriaan op 78,9 en Ferry wint met 80,3. Ondertussen is er van alles gebeurd op de baan. Diverse oeh's en aah's en shits vliegen over de baan evenals diverse lachsalvo's. Franks Alfa raakt op het lange rechte stuk ergens de scenery, kaatst terug en beland rechtop en "nosedown" tegen een boom. Om de ijscoman en zijn klanten te beschermen heeft Marc in de drievoudige nauwe hairpin een vangrail geplaatst. JanWillem weet toch zijn Chaparral over deze vangrail te katapulteren, waarna deze keurig op zijn wielen naast de Kever landt, alsof hij daar geparkeerd is. Ook ik vlieg er een keer aan het einde van het rechte stuk hard uit en parkeer de auto in de uiterste rechtse hoek.
Het blijkt dat we wat achter liggen op schema, dus wat met de derde reeks? Inkorten? Of toch 3 x 5 minuten? Resultaat van alle drie bij elkaar op tellen of de slechtste heat schrappen? Uiteindelijk wordt besloten om 3 x 5 minuten te rijden en alles mee te laten tellen. Ik mag in de laatste heat aantreden wederom tegen Adriaan en Ferry. Inmiddels gebruikt ik Edjes ACD en deze ligt me een stuk beter. Weer starten op spoor blauw en daarna spoor geel waar het me eindelijk lukt om onder de 10 seconden te komen en er 28,5 ronden uit te persen. Uiteindelijk kom ik op 81,4 ronden uit, Adriaan op 78,5 en Ferry wint met 84,3.
Tijd voor de prijsuitreiking. Marc zelf heeft de meeste ronden gereden, maar is zo sportief om zich uit de stand te schrappen. Steffer is daardoor 1e, Marc B 2e en Edje verrassend 3e. Ik zelf eindig op de 9e plaats voor Frank en Adriaan. Frank had echter wat pech. Gedurende 1 stint reed zijn auto belabberd wat bleek te liggen aan het feit dat het gevonden stuk lood uit zijn auto kwam, nadat dit hersteld was ging het weer beter. Was dit niet gebeurd dan was hij zeker boven mij geƫindigd.
Om ca. 18.00 uur vertrokken we huiswaarts. We hadden besloten om niet te blijven eten, maar om onderweg een voedzame maaltijd (Mcdrek) tot ons te nemen.
Kort samengevat: het was een gezellige dag met gezellige en leuke mensen. Iedereen hartstikke bedankt voor jullie bijdrage op wat voor een manier dan ook, maar met name natuurlijk Marc en zijn vrouw Annemarie en dochter Imke. De laatste 2 zeker voor het dulden van 12 volwassen kerels die met autootjes komen spelen.
Hieronder nog enkele detailfoto's die een beeld geven van de sfeer die Marc weet aan te brengen. Voor meer foto's zie ook de blogs van de andere deelnemers.
Haha!! "Diverse oeh's en aah's en shits vliegen over de baan evenals diverse lachsalvo's. Franks Alfa raakt..." Leuke tekst en bedankt voor verslag!
BeantwoordenVerwijderenAls het slechtste resultaat van iedereen geschrapt was had de stand er toch iets anders uitgezien:
BeantwoordenVerwijderenMarc S 171,6
Edje 169,6
Stef 168,9
Harold 168
Marc B 167,6
Ferry 167,6
Jesper 162,8
Jan Willem 161,1
Paul 158,8
Timon 158,7
Adriaan 157,4
Frank 156,6
idd. En ook erg dicht op elkaar! Zeker nrs 2 tm6 en 9 tm 12. Volgende keer andere opzet?
BeantwoordenVerwijderenOpzet was prima, was alleen maar ter illustratie wat de stand was in het geval dat....
BeantwoordenVerwijderenWaar je eindigt maakt niks uit, het was een geweldige dag met een gezellige groep
Prima verslag, het verhaal wordt steeds completer leuk om weer terug te lezen!
BeantwoordenVerwijderen