zondag 17 maart 2013

Thunder in the Loft 8

Wederom tijd voor Nascars bij Edje en Lars op zolder. 6 man sterk, Edje, Lars, Uwe, Arjan, Jimmy en ik. Gereden volgens het alom gekende concept qua puntentelling. Slechts 3 heats werden verreden omdat Edje om een uur of zes weg moest ivm een aktiviteit van Jong Nederland. De 2 races in de eerste heat (resp tegen Edjen en Jimmy) verloor ik. In de tweede heat wist ik zowel van Lars als van Uwe te winnen. Na de pauze met broodjes en paaseieren was het tijd voor de derde heat. Na een spannende nek aan nek race met Arjan wist ik deze te winnen, doordat Arjan in de laatste ronde een uitvlieger had. De race tegen Uwe werd ook weer gewonnen. De laatste race tussen Jimmy en Edje moest de beslissing brengen. Jimmy zou bij winst voor de primeur kunnen zorgen door als eerste gastrijder de eindoverwinning te pakken. Sterker nog: Edje mocht bij verlies geen uitvlieger hebben want dan zou hij met 1 punt minder dan mij op de derde plaats eindigen en ik dus tweede. Jimmy ging vrijwel direct aan de leiding en met een vroege uitvlieger van Edje leek bovenstaand scenario bevestigd te worden. Helaas..... met nog een paar ronden te rijden vloog Jimmy van de baan en nam Edje toch de leiding over. Hij won de race, eindigde 1e in de totaalstand en verwees Jimmy en mij naar de tweede en derde plaats.

Uitslag Thunder in the Loft VIII:

1. Edje 276 punten.
2. Jimmy 259 punten.
3. Paul 257 punten.
4. Lars 238 punten.
5. Arjan 216 punten.
6. Uwe 174 punten.

Stand baankampioenschap:

1. Edje 198 punten uit 8 races.
2. Lars 173 punten uit 8 races.
3. Paul 144 punten uit 7 races.
4. Jimmy 127 punten uit 6 races.
5. Arjan 124 punten uit 6 races.
6. Geert 91 punten uit 5 races.
7. Uwe 53 punten uit 3 races.
8. Maurice 19 punten uit 1 race.

De crazy race werd wel gewonnen door Jimmy voor Edje en Lars. Voor mij was er de vijfde plaats. Iedereen reed dit keer de stints volledig uit. Jimmy, Edje en Lars strijden hier om het kampioenschap daar de rest niet alle wedstrijden heeft gereden.


Uitslag Crazy Race:
1. Jimmy 27,41 ronden.
2. Edje 27,36 ronden.
3. Lars 27,27 ronden.
4. Arjan 27,08 ronden.
5. Paul 26,45 ronden.
6. Uwe 26,08 ronden.

Stand Crazy Race kampioenschap:

1. Jimmy 36 punten uit 4 races.
2. Lars 33 punten uit 4 races.
3. Edje 33 punten uit 4 races.
4. Arjan 23 punten uit 3 races.
5. Paul 21 punten uit 3 races.
6. Geert 6 punten uit 1 race.
7. Uwe 5 punten uit 1 race.

Allemaal weer bedankt voor een gezellige racemiddag.

Komende zondag gaan Edje, Lars en ik naar Voorhout om daar de Souterrain Cup 2013 te rijden op de baan van Marc Stouten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten