donderdag 9 mei 2013

Dromen over een vaste baan

Na het bezoek aan "het souterrain" van Marc Stouten maart j.l. begint het weer te kriebelen om ook voor een vaste gethematiseerde baan te gaan. Dat het een Amerikaans geörienteerd thema zal zijn, zal jullie uiteraard niet verwonderen. Mijn idee is een circuit in een woestijnachtige omgeving, een beetje kruising tussen het oude Riverside en het huidige Laguna Seca (of Mazda raceway Laguna Seca, zoals het nu heet). Heeft Marc de Targa Florio als thema, bij mij zal het een historic festival zijn zoals bijv. het Sonoma Historic Motorsports Festival of The Rolex Monterey Motorsports Reunion. Dit thema maakt het mogelijk om allerlei klassiekers in te zetten en met name dus mijn historische Nascars, Trans-Ams en Can-Ams. Uiteraard zullen er veel, specifiek met races in Amerika gerelateerde zaken ergens een plaatsje vinden. Ik denk daarbij een zogenaamde "winnerscircle", maar ook en podium met daarop een priester/dominee die zijn "blessing" uitspreekt en ook een zanger(es) die de "star spangled banner" zingt. Uiteraard met geluid!!!. En natuurlijk het obligate "Drivers, start your engines". Boven de baan komt er ook een Goodyear blimp (zeppelin) te hangen, de bouwdoos daarvoor heb ik al en ergens in een hoek boven de baan komen nog een B17 Flying Fortress bommenwerper en 2 Mustang p-51D jachtvliegtuigen voor de "flyover". Ideeën genoeg zoals je ziet, nu de uitvoering nog!!!!.
Om een idee te krijgen hoe het uit zou kunnen gaan zien, kijk dan even naar de baan van David Reinecke, die een beetje mijn inspiratie vormt.

6 opmerkingen:

  1. Wauw! Een houten baan? Bij jouw thuis of op de club? Scenery van David Reinecke is gaaf. Die voetgangers brug, die uitkijkpost met score bord. Wauw! Nieuwe ideetjes voor mijn baan haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marc,

    Het zou om een thuisbaan gaan, maar of het een houten wordt is ook nog de vraag. Met name de scenery van Davids baan vind ik gaaf en inspirerend. De layout is ook wel gaaf. Maar ja, het zijn nog maar plannen in mijn hoofd, nog geen concrete acties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wacht het af. Mij bij begint het nu langzamerhand weer te kriebelen om ander vaste baan te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En? Nog een nachtje lekker gedroomd?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Paul, kijk eens naar deze link, dat lijkt me dan een perfect voorbeeld voor jouw vaste baan.

    http://www.farroutslotcars.com/Tracks-Michael-Smalleys-Riverside-Raceway.html

    Groet Paul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Paul,

      Deze baan heb ik al eens gezien, is inderdaad ook heel leuk

      Verwijderen