dinsdag 24 september 2013

Gezellig seizoens opener

Zaterdag 14 september was het weer zover. De eerste race van het seizoen op de E&L Raceway. Op het programma stond "Thunder in the Loft", de races met Nascars. Met diezelfde Nascars zou ook de 1e heat van de crazy race gehouden worden. Jimmy was er niet bij, dus zijn titel verdedigen is al geen sprake meer van. Maurice was er na lange tijd wel weer bij, in totaal waren we met 6 man, Arjan, Geert, Maurice dus, ik zelf en Edje en Lars uiteraard. Geracet werd volgens het concept iedereen tegen iedereen over 30 ronden, waarbij na 15 ronden van auto en baan werd gewisseld. Puntentelling volgens het gekende recept, 50 voor overwinning, 30 voor 2e plaats en 1 punt aftrek per uitvlieger.
In de eerste heat tegen Maurice moest ik meteen in de achtervolging. De nr 24 liep iets minder snel dan de nr 88 (iedereen had daar wel enigszins last van). Na auto/baanwissel kwam ik dichterbij, maar leek ik het niet te redden, totdat Maurice een uitvlieger had. Daardoor wist ik met een klein verschil te winnen. In de tweede heat tegen Edje was er geen kans om te winnen, maar ik had geen uitvliegers. In de derde heat wist ik van Arjan te winnen. Vader en zoon zetten een spannende race neer die uiteindelijk door pa werd gewonnen.
In de pauze was er een pan vol met lekker "duuvelkesvleisj" met stokbrood voorzien door Jolanda, wat voortreffelijk smaakte.
In heat vier na de pauze moest ik het opnemen tegen Geert. Ook deze race wist ik te winnen zonder uitvliegers. Omdat Lars en ik alleen van Edje hadden verloren stonden we gelijk in de stand. De winnaar van deze race zou zeker zijn van de tweede plaats, en zou eventueel nog aanspraak maken op de overwinning indien Edje zou verliezen van Maurice. In een spannende race moest ik toch het hoofd buigen voor Lars. Edje won van Maurice waardoor hij toch eerste werd, Lars tweede en ik derde. Alle drie hebben we geen uitvliegers gehad.

De crazy race was ook heel spannend. In de race tegen Lars eindigde ik maar 6 baanstukken achter hem op 13.38. In de race daarop tegen geert kwam ik tot 14.10 ronden. Zowel Geert als Maurice vlogen er een keer uit in hun onderlinge race. Ook Arjan vloog er uit in zijn race tegen Edje. De laatste race tussen Edje en Lars moest de beslissing brengen. Lars reed in zijn tweede race 3 baanstukken minder dan mij (14.07) maar had daardoor toch nog 3 baanstukken over waardoor hij tweede werd en ik derde.

De prijsuitreiking vond plaats onder het genot van wat te drinken en lekkere chocoladecake door Jolanda gebakken.

Edje, Lars en Jolanda, bedankt weer voor de gastvrijheid, en iedereen weer bedankt voor de ouderwets gezellige racemiddag.

Uitslag Thunder in the Loft IX:

1. Edje met 250 punten.
2. Lars met 230 punten.
3. Paul met 210 punten.
4. Arjan met 184 punten.
5. Maurice met 169 punten.
6. Geert met 145 punten.

Uitslag Crazy Race 1:

1. Edje met 28,37 ronden.
2. Lars met 28,05 ronden.
3. Paul met 28,02 ronden.
4. Arjan met 21,41 ronden.
5. Maurice met 20,42 punten.
6. Geert met 14,44 ronden.

1 opmerking: