Dit keer iets sneller een verslag. Zaterdag 28 december was het tijd voor de open GT race bij Edje en Lars. We waren met zijn vijven, Edje, Lars, Geert, Jimmy en ik. Maurice was er niet bij en ook Arjan moest verstek laten gaan omdat hij pas sinds vrijdag uit het gips was ivm zijn gescheurde achillespees. Inmiddels is deze volledig afgescheurd en moet hij geopereerd worden en dan weer in het gips. Sterkte ermee Arjan.
Lars reed met een Mosler op een HRS-chassis, Jimmy had zijn venturi op HRS-chassis bij zich, Geert had een Panoz op HRS-chassis van Edje, en Edje en ik reden met de NSR Corvette die volledig volgens het NSR GT3 regelement is opgebouwd, behalve dan dat we dit keer nog met Ortmann (PU) bandjes reden. De races gingen over 50 ronden, waarbij na 25 ronden van baan gewisseld werd. De puntentelling was volgens het gekende recept, 50 voor overwinning, 30 voor tweede plaats en 1 punt aftrek per uitvlieger.
In de eerste heat moest ik het opnemen tegen Geert, startend op het langzamere spoor 2. Het kostte wat moeite om Geert voor te blijven, maar na de baanwissel liep ik uit en wist de race te winnen. In de 2e heat was Lars mijn tegenstander. Ik moest starten op spoor 1. Lars nam de leiding en een uitvlieger van mij betekende een verdere achterstand, maar door een uitvlieger van Lars kwam ik dichterbij en bij de baanwissel had ik een voorsprong van ca een halve ronde. Lars, nu rijdend op spoor 1, kwam dichterbij en een uitvlieger van mij met nog ca 5 ronden te gaan zorgde ervoor dat ik nog maar een kleine voorsprong had. Ik wist deze vast te houden en de race te winnen.
In de derde heat was Edje mijn tegenstander en ik mocht weer op spoor 1 starten. De eerste 25 ronden reden we nek aan nek en met een auto lengte voorsprong voor mij gingen we het 2e deel in. De strijd met Edje betekende wel dat de grip van mijn bandjes weg was, en Edje kon nu uitlopen en won de race met ca 3/4 ronde voorsprong. Mijn laatste race was tegen Jimmy en ik moest deze winnen om 2e te worden. Ik mocht weer op spoor 1 starten, maar Jimmy ging redelijk agressief van start en nam de leiding. Een aantal uitvliegers betekende echter dat ik gauw de leiding nam, en na 25 ronden had ik bijna 2 ronden voorsprong. Het was nu een kwestie van uitrijden en ik bleef dus gewoon rustig achter achter Jimmy aan rijden, en ik won dan ook met 2 ronden voorsprong. Dit betekende dus de 2e plaats in de einduitslag.
Edje heeft gelijk: de NSR GT3 auto's zijn fijn om mee te rijden. Ik heb nog nooit zo'n snelle tijden gereden (de snelste ronde voor mij was 5.024 seconden). Dit kon inderdaad wel eens tot heel close racing leidden als we volgend seizoen allemaal hier mee gaan rijden.
Uitslag Open GT:
1. Edje 198 punten.
2. Paul 174 punten.
3. Lars 159 punten.
4. Jimmy 123 punten.
5. Geert 109 punten.
De stand in het baankampioenschap ziet er als volgt uit, tussen haakjes staan de punten na aftrek van twee schrapresultaten:
1. Edje 125 (75) punten uit 5 races.
2. Lars 108 (67) punten uit 5 races.
3. Paul 105 (65) punten uit 5 races.
4. Geert 74 (56) punten uit 4 races.
5. Arjan 64 (64) punten uit 3 races.
6. Maurice 42 (42) punten uit 2 races.
7. Jimmy 39 (39) punten uit 2 races.
Over de crazy race kan ik kort zijn. In de eerste race tegen Edje lag ik er na 2,44 ronden al uit, dus een hoge klassering zat er al niet meer in. In de tweede race kwam ik tot 14,26 rondes.
Uitslag Crazy Race:
1. Edje 29,08 ronden.
2. Lars 28,28 ronden.
3. Jimmy 28,21 ronden.
4. Geert 26,45 ronden.
5. Paul 17,24 ronden.
De stand in het Crazy Race kampioenschap ziet er zo uit:
1. Edje 30 punten uit 3 races.
2. Lars 27 punten uit 3 races.
3. Paul 21 punten uit 3 races.
4. Maurice 14 punten uit 2 races.
5. Geert 12 punten uit 2 races.
6. Jimmy 8 punten uit 1 race.
7. Arjan 7 punten uit 1 race.
Het was weer een gezellige middag en we hebben weer flink wat af gelachen. Iedereen weer bedankt voor de gezellige middag.
De 12-uurs race op Skylge
-
Jan had onder andere de coureurs die bij Marc op het Souterrain rijden
uitgenodigd
om mee te doen aan de derde editie van de 12-uurs race op Skylge
(T...
15 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten