zondag 26 oktober 2014

Grand opening Indian Creek Raceway bij Jimmy

Zaterdag 25 oktober was het zover: de opening van de "Indian Creek Raceway" bij Jimmy. Een Carrera baan deels gebaseerd op die van Edje en Lars, maar de linkerkant en het rechte stuk achter heeft Jimmy (ivm de ruimte) anders gemaakt. Hierdoor laat de baan zich, ondanks bekende delen, toch heel anders rijden. 6 man sterk, Edje, Lars, Arjan, Maurice, ik en Jimmy zelf uiteraard, stonden we aan de start. Na de gebruikelijk koffie, koekjes en andere versnaperingen en het gebruikelijke slap ge...  gingen we van start.
Jimmy had een concept bedacht met een deel van zijn auto's en een afsluitende race met ieders eigen NSR GT3.

Wat ik heb met Amerikanen, heeft Jimmy met Citroën. Het was dus ook niet verwonderlijk dat de eerste reeks werd gereden met de 2CV's (lelijke eenden voor de leek) van Pinkcar. 2 x 5 ronden (na 5 ronden dus wissel van auto en baan) zorgden voor veel hilaritieit omdat de auto's heel onvoorspelbaar zijn. Ondanks zijn "hekel" aan deze auto's wist Edje al zijn races te winnen. Ik weet niet of ik überhaupt een race heb gewonnen, maar er waren wel een paar races heel close.



Nadat we uitgelachen waren was het tijd voor de tijdrit met de Venturi op Slot-it HRS-chassis. 5 ronden en de snelste ronde telt. Ik zette de derde tijd neer in geloof ik iets meer dan 5 seconden.



Daarna was het de beurt aan de V8 supercars (waar Jimmy ook fan van is, ik vind dit in werkelijkheid ook een geweldige klasse en volg dit op Motors TV). Deze modellen van Scalextric/Hornby zien er geweldig uit, maar rijden niet super. Ze stuiterden over de baan. Ook hier weet ik eigenlijk niet of ik een race gewonnen heb, maar ondanks de slechte wegligging was het toch leuk rijden. In eerste instantie 2 x 12 ronden, maar na de eerste heat teruggebracht naar 2 x 9 ronden. Ik geloof dat Jimmy deze klasse winnend afsloot.



Tijd voor de inwendige mens: broodjes knakworst, te garneren met augurken, gebakken uitjes en diverse sauzen stonden op het menu.

Na de pauze tijd voor de tweede tijdrit. Ditmaal met een BMW 2002 van Carrera. Toch voorzien van een magneet (zwakker dan de originele) en een bak lood liet deze auto zich prettig rijden. Weer 5 ronden, maar dit keer telde de totaaltijd, dus uitvliegers waren fataal. Arjan maakte een valse start en was kansloos, evenals Lars die een uitvlieger had. De rest reed foutloos en ik kwam tot een vierde tijd, net onder of boven de 30 seconden.



Dan het spekstakelstuk van de dag: racen met je eigen NSR GT3. Dit eindigde in "Porsche beats Corvette". Jimmy, rijdend met een Porsche, wist alle anderen, rijdend met Corvettes, te verslaan. Ikzelf wist te winnen van Maurice (reed voor het eerst met zijn afgelopen week op gebouwde Corvette, zonder metrische schroeven) en Arjan die ook voor het eerst met zijn auto reed. De races gingen over 2 x 16 ronden.
Ook nu werd weer bevestigd dat we er goed aan doen om met deze auto's te rijden. Er waren verschillende races heel close en er waren mooie en faire gevechten op de baan.



Als afsluiting ontving iedereen nog mooi, ingelijst certificaat. Ik eindigde overigens als vierde met 398 punten. Wat uiteindelijk de totaal (en per race) punten waren weet ik helaas niet, misschien dat Jimmy die nog ergens publiceert.  Ik zal die dan nog op het blog zetten. Jimmy was in ieder geval 1e, Edje 2e, Lars 3e, ik 4e, Maurice 5e en Arjan 6e.

Jimmy en familie, hartstikke bedankt voor de geslaagde middag, en zoals Edje al zegt: een paar kleine verbeteringen (die "grindbakken" weg) en de baan is helemaal top.

Update

De einduitslag:
Jimmy 479
Ed 468
Lars 429

Paul 398
Maurice 384
Arjan 333


Eenden race: gewonnen van Lars en Arjan

Tijdrit Venturi: snelste ronde 4,957 seconden
V8 supercars: gewonnen van Arjan
Tijdrit BMW 2002: 30,623 seconden over 5 ronden
NSR GT3: gewonnen van Maurice en Arjan

1 opmerking:

  1. Tja, en dan blijkt de Grand opening ook meteen de laatste race te zijn op de Indian Creek raceway. Jimmy heeft besloten alles te verkopen en een modelspoorbaan te gaan maken. Jammer!!! (modelspoorbaan is natuurlijk ook leuk)

    BeantwoordenVerwijderen