zaterdag 18 oktober 2014

Moeizame Slot-it race

Zoals gezegd, ondanks het feit dat NSR GT3 onze hoofdklasse is/wordt, staan er toch nog Slot-it races op het programma. Afgelopen zaterdag 11 oktober was de eerste. Maar liefst 6 man aan de start. Arjan was er weer bij voor het eerst sinds zijn operatie en ook Maurice had de weg naar Herkenbosch weer gevonden. Verder nog Geert, uiteraard Edje en Lars zelf en ik. Het startveld bestond uit 2 Jaguars (Edje en Geert), 1 Toyota (Lars) en 3 Porsches (Arjan, Maurice en ik). Mijn eerste race tegen Geert leek goed te gaan, ik bouwde een voorsprong op op baan 1, maar de sterk rijdende Geert wist me na de baanwissel toch in te halen en won. Te veel uitvliegers en een auto zonder grip waren daar ook debet aan. Lars was zoals gewoonlijk voor mij niet te kloppen, ondanks dat hij weer weinig tot niets aan zijn auto had gedaan volgens Edje. De race tegen Arjan was bijna een kopie van die tegen Geert. De opgebouwde voorsprong geen weer verloren na de baan wissel en weer geen winst.
Tijd voor pauze met broodjes knakworst, door Jolanda bereidt.
De race tegen Maurice begon op spoor 2 en ik wist de achterstand te beperken. Op spoor 1 begon ik in te lopen, maar een uitvlieger zorgde weer voor een niet meer te overbruggen achterstand. De race tegen Edje was sowieso weer een verloren zaak. Edje en Lars zijn toch ongenaakbaar op hun eigen baan, slechts een enkele keer weet iemand eens een race van ze te winnen.
Na mijn race tegen Edje drong het opeens tot me door waarom de grip en wegligging zo slecht waren. Ik had zonder er bij na te denken de Warsteiner Porsche gepakt. Maar omdat de kap hiervan steeds tegen de motor kwam heb ik deze verwisseld met de Marlboro kap. Ik had dus de Marlboro (met het Warsteiner chassis) moeten pakken. Domme fout, even niet nagedacht.

Uitslag Slot-It:

  1. Edje 247 punten.
  2. Lars 228 punten.
  3. Geert 184 punten.
  4. Arjan 181 punten.
  5. Maurice 179 punten.
  6. Paul 142 punten.

Tijd voor de tweede race in het Crazy Race kampioenschap. Dit ging beter dan de vorige keer. Dit keer wist ik beide races de volle anderhalve minuut vol te maken en eindigde ik met 27.18 ronden op de vierde plaats.

Uitslag Crazy Race:

  1. Edje 27,44 ronden.
  2. Maurice 27,43 ronden.
  3. Lars 27,29 ronden.
  4. Paul 27,18 ronden.
  5. Geert 25,31 ronden.
  6. Arjan 21,24 ronden.

Stand baankampioenschap:

  1. Lars 48 punten uit 2 races.
  2. Edje 48 punten uit 2 races.
  3. Geert 41 punten uit 2 races.
  4. Paul 39 punten uit 2 races.
  5. Arjan 20 punten uit 1 race.
  6. Maurice 19 punten uit 1 race.

Stand Crazy Races:

  1. Lars 18 punten uit 2 races.
  2. Edje 18 punten uit 2 races.
  3. Geert 15 punten uit 2 races.
  4. Paul 14 punten uit 2 races.
  5. Maurice 9 punten uit 1 race.
  6. Arjan 5 punten uit 1 race.

Iedereen weer bedankt voor de gezellig middag. Eerst volgende race is de opening van het Indian Creek Raceway van Jimmy. Gereden wordt met NSR GT3 en met Jimmy's auto's.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten