dinsdag 7 november 2017

Spannende GT3 race en winst in crazy race

Zaterdag 14 oktober stond de 2e race van het zooitje ongeregeld op het programma. NSR GT3 en de crazy race.
We stonden met vijf man aan de start, nl Edje, Lars, Geert, Arjan en ik. Voor de pauze wist ik zowel van Geert als Arjan te winnen. De race tussen Geert en mij was heel close.
Na de pauze, met door Jolanda verzorgde broodjes gezond, wist ik wederom van Geert te winnen. De race tegen Arjan was heel spannend. Rondes lang nek aan nek, totdat Arjan eruit vloog. We reden op dat moment naast elkaar. Omdat ik niet zeker was of ik hem eruit tikte besloot ik bij de herstart even te wachten, iets wat misschien niet had moeten doen. Zelf vloog ik er nog 3 keer uit, wist 2 keer weer bij Arjan te komen, maar uiteindelijk won Arjan toch. Met evenveel gewonnen wedstrijden bleken de uitvliegers weer doorslaggevend te zijn, in dit geval in het voordeel van Arjan.

Uitslag NSR GT3:

1. Edje 400 punten; 2. Lars 358 punten; 3. Arjan 297 punten; 4. Paul 293 punten; 4. Geert 235 punten.

Dan de crazy race. Edje presteerde het in zijn eerste race om in de eerste bocht (na 7 baanstukken) al eruit te vliegen. Oorzaak was een verkeerd afgesteld slepertje. Maar ja, daar werd nu niks meer aan gedaan zodat dat voor iedereen gelijk zou zijn. Afwachten hoe de anderen hiermee om zouden gaan.
Het lukte Edje zelfs om in zijn tweede race slechts 1,34 rondes af te leggen, een diepte record voor hem en misschien wel het diepte record aller tijden. Ook Lars en Arjan wisten niet allebei de races volledig uit te rijden. Geert en ik waren de enigen die dat lukte, waarbij we allebei totaal 38 rondes hadden, maar ik net iets meer baanstukken.
Door deze goede klassering en onze goede klassering in de eerste race staan ik en Geert respectievelijk 1e en 2e in de stand.

Uitslag Crazy Race:

1. Paul 34,38 ronden; 2. Geert 34,17 ronden; 3. Lars 29,14 ronden; 4. Arjan 13,21 ronden; 5. Edje 2,03 ronden.

Stand baankampioenschap:

1. Lars 48 punten uit 2 races
2. Edje 48 punten uit 2 races
3. Paul 40 punten uit 2 races
4. Arjan 39 punten uit 2 races
5. Geert 38 punten uit 2 races
6. Robert 21 punten uit 1 race

Stand Crazy Race kampioenschap:

1. Paul 19 punten uit 2 races
2. Geert 17 punten uit 2 races
3. Edje 16 punten uit 2 races
4. Lars 14 punten uit 2 races
5. Arjan 12 punten uit 2 races
6. Robert 7 punten uit 1 race.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten