dinsdag 6 maart 2018

Souterraincup 2018

Dit jaar besloten we (Edje, Lars, Arjan en ik) om weer deel te nemen aan de SouterrainCup. Alhoewel? De sneeuw die vrijdag avond en de nacht erna viel leek roet in het eten te gooien. Maar zaterdagmorgen vroeg bleek het mee te vallen. Alle belangrijke wegen en snelwegen waren vrij. Nadat ik Edje en Lars had opgepikt waren we na 2 uur en 15 minuten rijden in Voorhout. Daar werden we enthousiast ontvangen, of was dat meer vanwege de 2 Limburgse vlaaien die we traditiegetrouw meebrengen. Er waren al veel deelnemers daar, die al volop aan het trainen waren, maar die ook op de geur van koffie met vlaai snel naar boven kwamen. Na de koffie was het tijd voor de loting voor de teamindeling. Om een zo eerlijk mogelijke teamindeling te krijgen had Marc besloten om de drie met de meeste ervaring op zijn baan (hijzelf, Frank en Martin) als teamcaptains aan te wijzen. De overige rijders werden in 3 potten verdeeld (lijkt wel een loting voor de Champions League) naar gelang hun slotrace ervaring. Uit iedere pot moest 1 teamlid gekozen worden. Geen team Limburg dus..... Maar ja door te loten tartte Marc waarschijnlijk het lot, want Frank, die als eerste mocht kiezen, wist het klaar te spelen om eerst Edje, vervolgens mij en dan ook nog Arjan te kiezen. Zij team genaamd QV (Quadrifoglio Verde (klavertje vier)) leek dus meer Brali en gast.
Martin zijn team, genaamd Targa (hoe origineel, Marcs baan heeft de Targa Florio als thema) bestond verder uit JW, Rob en Ferry, terwijl Marcs team (team E4C5, schijnbaar de Siciliaanse opening bij schaken, werd later ook team schaakmat genoemd) verder bestond uit Lars, Randy en Timon.
Na de koffie nog even tijd om de baan te verkennen en even met de auto's rijden. Marc had 3 NSR Ford MKIV's geprepareerd.

Al gauw bleek dat de auto's nogal "loose" waren en de ACD regelaar veel te agressief was om te gebruiken. Besloten werd om het met de Slot-it regelaar van Frank te proberen, en dit ging een stuk beter. Rond tien uur werd het startschot gegeven voor de eerste 2 uur. Frank had het rode spoor (met rode auto) geloot om op te beginnen. Persoonlijk vond ik dit het fijnste spoor om op te rijden, waarschijnlijk omdat je als rijder dan midden voor de baan staat, terwijl je bij de andere 2 sporen ofwel aan de linkse kant dan wel de rechtse kant van de baan staat.
Al snel bleek dat we geen potten konden breken, de andere teams liepen al snel uit, alleen Frank kon het tempo bij houden. Het was duidelijk dat hij de baan goed kent. Na 2 uur stonden we dan ook al ruim 40 ronden achter op team Targa dat aan de leiding ging.
Tijd voor de gezamenlijke lunch, die bestond uit tomaten- en erwtensoep, broodjes met rookworst, roggebrood met spek en krentenbollen.
Tijd voor de volgende 2 uur die we op het blauwe spoor mochten rijden. Eigenlijk was het daar hetzelfde verhaal en onze achterstand liep op tot iets meer dan 100 rondjes. Het was echter team E4C5 die in het laatste half uur de leiding had overgenomen. De laatste 2 uur mochten op het gele, middelste spoor rijden. Persoonlijk vond ik dit het minst fijne spoor, vooral met de hairpins had ik moeite. Misschien had dat te maken met het feit dat die vanuit de rijders positie vlak voor je neus waren en ik ze moeilijker kon inschatten dan vanuit de andere posities. Ook hier konden we geen potten breken en eindigden we dus derde (bij ons clubje spreken we nooit van laatste) op 190 rondjes achter team E4C5 dat gedurende de rest van de race de leiding niet meer uit handen gaf.

De uitslag:

          Team E4C5: 3028 rondjes

          Team Targa: 2957 rondjes

          Team QV:    2838 rondjes

Marc had voor iedere deelnemer een leuk trofee, die de uitspraak uitlokte dat het delen van vorige banen zijn. Voor als nog heeft hij dan voor vele jaren genoeg materiaal voor trofeeën wetende dat ook deze versie van de baan ooit weer afgebroken wordt, hahaha.

Voor Marc was er een mooie foto met een Targa Florio thema, die door iedereen ondertekend was.

Marc, Annemarie en Imke, hartstikke bedankt voor jullie gastvrijheid en goede zorgen.
Frank bedankt voor de manier waarop je ons team hebt geleid (of misschien heb je meer geleden???).
Alle anderen bedankt voor de leuke races en gevechten op de baan ( ja, ook jij Timon !!)

Tot volgend jaar.

Nog wat sfeerplaatjes








4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor verslag en complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verslag Paul en ik heb vooral genoten, en dat niet alleen van de heerlijke vlaai die jullie meegebracht hadden! Volgend jaar proberen we het gewoon weer om de cup te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongetwijfeld zorg jij, Frank103, dat je met Limburgers en brabo wordt ingedeeld in 1 team🤣😂🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was gewoon weer een gezellig dag en de uitslag, ach wat boeit het. Als we maar lol hebben en dat is met dit gemengde gezelschap heel goed mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen