maandag 26 februari 2018

Een race om te vergeten

Op zaterdag 10 februari was het tijd voor de tweede race met de Classic GT's. Slechts 4 man aan de start, want Geert kon niet wegens werkzaamheden aan zijn "grote" racewagen, Lars ging carnaval vieren en Jimmy meldde zich op het laatste moment af. Over bleven dus Edje, Robert, Arjan en ik.
Een goede klassering zat er zeker niet in wetende dat zowel Edje als Robert met de Thunderslot Lola rijden en dat de NSR Ford GT40 van Arjan sneller en beter is dan de mijne van Slot-it. Ik verloor dus ook alle races en de uitvliegers waren ook talrijk.

Uitslag:

1. Edje 297 punten; 2. Robert 247 punten; 3. Arjan 218 punten; 4. Paul 164 punten.

Stand baankampioenschap (met aftrek twee slechtste resultaten):

1. Edje 100 punten uit 6 races.
2. Lars 94 punten uit 4 races.
3. Arjan 85 punten uit 6 races.
4. Paul 82 punten uit 6 races.
5. Geert 79 punten uit 4 races.
6. Robert 44 punten uit 2 races.
7. Jimmy 19 punten uit 1 race.

Daarna de vierde race voor het Crazy race kampioenschap. Door afwezigheid van Geert gaat het nu tussen Edje en mij. Winnen of niet te ver achter Edje eindigen was voor mij ook het devies. In mijn eerste race tegen Arjan reed ik 17 rondes + 1 baanstukje. Robert en Arjan reden in hun onderling race net geen 17 rondes, maar Robert perste er tegen Edje 17 ronden en circa 20 baanstukken uit. Edje reed nog meer. Het was dus zaak om tegen Edje zeker net zoveel rondes te rijden als Robert om zeker tweede te worden achter Edje (die laag al te ver voor). En dat lukte.

1. Edje 35,25 ronden; 2. Paul 34,23 ronden; 3. Robert 34,14 ronden; 4. Arjan 33,26 punten.


Stand kampioenschap:

1. Edje 36 punten uit 4 races.
2. Paul 35 punten uit 4 races.
3. Arjan 27 punten uit 4 races.
4. Geert 26 punten uit 3 races.
5. Lars 20 punten uit 3 races.
6. Robert 15 punten uit 2 races.

De volgende race is de finale, die ik dus moet winnen en Edje moet zeker 2 plaatsen achter mij eindigen. Gezien de onvoorspelbaarheid van deze races is dat best mogelijk.

Rest mij nog om Jolanda te bedanken voor het lekkere eten in de pauze

Geen opmerkingen:

Een reactie posten