woensdag 20 maart 2019

3 maal een tweede plaats

Zaterdag 9 maart werd er weer geracet op de E&L Raceway. We waren met z'n vijven, Edje, Geert, Arjan, Patrick en ik. Eerst werd er met de NSR GT3's gereden. Patrick verscheen voor de eerste keer aan de start met zijn Porsche, Arjan had zijn BMW Z4 weer van stal gehaald, maar deze moest eerst van een nieuwe motormount worden voorzien. Geert reed weer met de Corvette C6R, Edje met de Aston Martin en ik met de Corvette C7R. Edje wist voor de pauze al zijn races te winnen, ook al maakte ik het hem moeilijk. Ikzelf had veel moeite om Geert en Arjan voor te blijven, ik profiteerde met name van hun fouten door niet eruit te vliegen. De race tegen Patrick ging makkelijk, daar Patrick weer moet wennen aan een andere auto. Geert won zijn race tegen Arjan en Patrick, en Arjan won van Patrick.


Het gevarieerde startveld.

Na de pauze maakte een ontketende Geert het Edje en mij heel moeilijk, maar uiteindelijk wonnen Edje en ik toch van hem. Hij won wel van Arjan en Patrick en Arjan won weer van Patrick. Edje won weer alle zijn races, hoewel hij in de race tegen mij een uitvlieger noteerde. Ik kon daar echter niet van profiteren. Ik won wel weer van Geert, Arjan en Patrick. Al met al resulteerde dit in een tweede plaats voor mij, helaas toch met 2 uitvliegers.

Uitslag NSR GT3:

1. Edje 399 punten
2. Paul 358 puntn
3. Geert 317 punten
4. Arjan 270 punten
5. Patrick 230 punten.

Stand baankampioenschap:

1. Edje 125 punten uit 7 races
2. Paul 113 punten uit 7 races.
3. Arjan 104 punten uit 6 races.
4. Geert 102 punten uit 6 races.
5. Patrick 94 punten uit 5 races.
6. Robert 65 punten uit 3 races

De NSR Punto cup is van de vrijdagavonden naar de zaterdag gehaald.

Er wordt 3 minuten per spoor gereden tegen 2 tegenstanders en dan wordt het aantal rondes/baanstukken geteld. In tegenstelling tot bij de crazy races betekent een uitvlieger niet einde race maar wordt de auto door de inzetters terug in de baan gezet. Stroom eraf en tijd stop gebeurt alleen bij een uitvlieger op moeilijk bereikbare plaatsen. Dat liep bij Edje en mij als wedstrijdleiders niet altijd even soepel, maar ik denk niet dat het de uitslag heeft beïnvloedt.

Uitslag Punto Cup race 5:

1. Edje 75,20 ronden
2. Paul 74,19 ronden
3. Arjan 73,02 ronden
4. Patrick 72,05 ronden
5. Geert 71,31 ronden.

Uitslag Punto Cup race 6:

1. Edje 79,01 ronden
2. Paul 76,08 ronden
3. Geert 75,31 ronden
4. Arjan 75,08 ronden
5. Patrick 71,09 ronden

Tussenstand Punto Cup:

1. Edje 148 punten uit 6 races.
2. Paul 131 punten uit 6 races.
3. Geert 121 punten uit 6 races.
4. Patrick 75 punten uit 4 races.
5. Lars 50 punten uit 2 races.
6. Robert 42 punten uit 2 races.
7. Arjan 41 punten uit 2 races.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten