zondag 28 april 2019

BraLi tegendraads.....

...onder die naam werd de tweede race voor het BraLi kampioenschap gereden. Georganiseerd door Arjan, maar op de E&L raceway en dan linksom ipv rechtsom. Vijf man aan de start nl Edje met de Aston Martin, Arjan met de BMW Z4, Geert met de Corvette C6R, Patrick met de Porsche 997 en ik met de Corvette C7R.

Baan 2 bleek wederom voor de meesten de moeilijkste baan te zijn. Voor de pauze moest ik tegen Arjan en Geert op deze baan. De eerste paar ronden ging wat moeizaam, maar op een gegeven moment wist ik toch een voorsprong te creëren en won ik van beide. Op baan 1 moest ik het opnemen tegen Patrick en Edje. Van Patrick werd gemakkelijk gewonnen, daar hij pas voor de tweede keer met zijn Porsche reed en nu nog bovendien in de andere richting. De race tegen Edje verloor ik met ongeveer een halve ronde achterstand. Af en toe kwam ik dichterbij maar dat mocht niet baten.

Tijd voor pauze. Arjan verzorgde ook het eten, wat bestond uit echte Brabantse worstenbroodjes.

Na de pauze werd het geheel nog eens herhaald maar dan op het andere spoor. Nu op baan 1 tegen Arjan en Geert. Beide races werden redelijk makkelijk gewonnen. Mijn auto liep als gesmeerd en beide heren leken het al snel op te geven. Op baan 2 tegen Patrick werd ook gewonnen. De laatste race tussen Edje en mij, moest de beslissing brengen. Beide hadden we tot op dat moment 1 uitvlieger. Winst van mij betekende dan een gelijke stand. Maar ja zoals gezegd, baan 2 was voor de meesten weer de moeilijkste. In mijn jacht op Edje vloog ik maar liefst 4 keer uit de baan, dus helaas.

Mijn Corvette naast de baan

Uitslag tegendraadse race:

1. Edje 398 punten
2. Paul 355 punten
3. Geert 297 punten
4. Arjan 294 punten
5. Patrick 233 punten.

Stand BraLi kampioenschap na twee races:

1. Edje 50 punten uit 2 races.
2. Paul 46 punten uit 2 races.
3. Geert 41 punten uit 2 races.
4. Arjan 39 punten uit 2 races.
5. Patrick 37 punten uit 2 races.
6. Robert 21 punten uit 1 race.

De finale vind plaats op 18 mei bij mij.

Arjan, bedankt voor de organisatie en de lekkere worstenbroodjes, paaseitjes en paasgebakjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten