zondag 16 januari 2011

HvK in Moers (Duitsland)

Zaterdag 15 januari met Edje en Lars naar Moers in Duitsland geweest om een wedstrijd van de Hölle von Kölle (HvK) te rijden. De wedstrijd was bij SRC Niederrhein in Moers, Duitsland. Er word gereden met slot-it auto's out of the box. Behalve de groep C auto's mogen ook de Nissan, Ferrari F40, de Mclaren F1 en de Audi RC8 meedoen.
In totaal bleken er 37 mensen aanwezig te zijn. Na een aantal trainingsrondjes was het tijd om te kwalificeren. Ik wist de auto alle drie de ronden in de baan te houden, maar de tijd was niet geweldig. Ik kwam in de eerste start groep (de 7 laagste kwalificatie tijden) terecht. Ook Lars die eveneens alle 3 de ronden wist vol te maken kwam in deze start groep terecht. Edje(ondanks dat hij maar 1 ronde zonder uitvlieger reed) wist zich in de 2e groep te kwalificeren.
De race liep op zich goed. Doordat we met 7 man starten moest er telkens 1 iemand een stint overslaan. Toen ik na mijn "pauzestint" weer de baan op kwam lag ik zesde, maar er moesten nog een paar rijders een stint overslaan. Uiteindelijk finishte ik 4e in mijn heat, 1 rondje achter Lars die dus 3e werd.
In de totaalstand ben ik 33e geworden, Lars 31e (2e in jeugdklassement) en Edje 28e.

De HvK is een leuk concept. Er is geen kampioenschap aan verbonden, en meedoen is belangrijker dan winnen, er zijn dan ook geen bekers voor de winnaars. Iedereen krijgt na afloop een oorkonde. Daarnaast is er ook nog een "best of show" competitie. Iedereen die een zelf beschilderde auto heeft, kan hieraan meedoen.

Het was dus een leuke dag, gezellig, geen stress, lekker eten (Grünkohl). Ik denk dat ik nog wel vaker met Edje en Lars mee ga.

1 opmerking:

  1. Klinkt inderdaad erg aantrekkelijk. Echt raceplezier zoals het hoort.

    BeantwoordenVerwijderen