dinsdag 18 januari 2011

Update clubraces

Nadat in december verschillende special events zijn geweest, is in januari de draad van de clubcompetities weer opgepakt. Daarom hier een kleine update.

Ninco: de derde wedstrijd heb ik niet mee kunnen rijden, omdat beide rondes, door tussenkomst van de surprisewedstrijd, in een week vielen waarin ik middagdienst heb. Deze klasse is sowieso niet echt populair, ik geloof dat nog verschillende mensen 1 of meerdere races moet inhalen. Ik vraag me af of deze competitie wordt uitgereden, zal in ieder geval volgend seizoen niet terugkeren.

Mini-Z: de derde wedstrijd verliep zonder problemen, de kortsluitings problemen met de ACD-pro regelaars lijken te zijn opgelost. Dit keer werd er 4 minuten per spoor gereden, dus iedere wedstrijd is tot nu anders geweest (wedstrijd 1: 150 ronden, wedstrijd 2 op de carrera baan). Ik heb een 11e plaats gehaald op een totaal van 13 deelnemers. Ook voor deze klasse lijkt de animo te verminderen. Er zijn een aantal mensen die een eigen mini-Z auto hebben en liever hiermee racen dan met de clubauto's.

Slot-it: afgelopen woensdag was voor mij de 4e wedstrijd. De auto lag prima, en ik heb maar 1 uitvlieger gehad, die bovendien te wijten was aan iemand anders. Ik eindigde daardoor 2e in mijn heat en 7e in de totaaluitslag. Er waren 13 deelnemers in totaal.

Open klasse: helaas is er een vroegtijdig einde gekomen aan de "camaro cup". Edje, mijn partner in crime in deze, heeft (samen met zoon Lars), besloten het clubracen vaarwel te zeggen. In eerste instantie had ik het plan om door te gaan met de Camaro (om te proberen of ik snellere tijden en meer rondes zou kunnen rijden), maar alleen rijden met zo'n auto is niet leuk. Ik heb daarom besloten om de Riley van Sideways maar in te zetten. Uiteraard kan ik niet mee met de snelle jongens, maar de tijden en aantal rondes liggen rond het zelfde als met de Slot-it.

Tot zover

Programma komende week: zaterdag as racen bij Edje en Lars, met de Slot-its, volgende week race 4 voor de Ninco ???? en de Mini-Z.

1 opmerking:

  1. tja, onze Camaro cup, dat vindt ik ook jammer, maar als er meer tegens als voors zijn, moet je op een gegeven moment de knoop doorhakken.

    Sterks stukje tekst trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen