donderdag 15 september 2011

Hete "Thunder in the Loft"

Afgelopen zaterdag samen met Jimmy naar Herkenbosch geweest voor "Thunder in the Loft III" op de E&L Raceway. Het was warm buiten dus het kon wel eens heet worden op zolder. Het goede weer zorgde er in ieder geval voor dat Jimmy zijn eend (Citroën 2CV voor de leken) uit de garage had gehaald. Al waggelend reden we zo naar Edje en Lars.
De zolder bleek inderdaad nogal warm te zijn en ook Edje (verkouden en ietwat koortsig) deed de temperatuur daardoor wat stijgen.
Gereden werd met de Nascars, welke op een vast spoor bleven. Iedereen moest met beide wagens een keer tegen de andere drie rijden. De eerste reeks ging over 15 ronden, een overwinning was 50 punten, 2e plaats 30 punten en 1 punt aftrek per uitvlieger.
Zoals verwacht wisten Edje en Lars beide hun races tegen Jimmy en mij te winnen. Hun onderlinge confrontaties eindigde 1 maal in winst voor Edje en 1 maal in winst voor Lars, en in deze race liet Edje zich verleiden tot een jacht op Lars die hem enkel uitvliegers opleverde. De twee races tussen Jimmy en mij waren identiek aan elkaar, met dit verschil dat de eerste werd gewonnen door Jimmy, nadat hij mij in de laatste ronde nog inhaalde, en de tweede werd gewonnen door mij, omdat ik hem in de laatste ronde nog inhaalde. Na de eerste reeks stonden Edje en Lars gelijk met 278 punten en Jimmy en ik gelijk met 196 punten.
Tijd voor pauze met uiteraard broodjes hamburger.

Voor de tweede reeks werd besloten om de baan in de andere richting te rijden, en het bleek dat Lars dit het beste beheerste. Hij won alle races, ook tegen Edje, die steeds meer last kreeg van zijn verkoudheid. Dit speelde hem ook parten in een van de races tegen Jimmy, die dan ook won van Edje, wat bij Jimmy tot het uiten van een soort oerkreet leidde. Helaas kon ik in deze reeks geen van de races op mijn naam schrijven. Lars won dus ook het eindklassement voor Edje, Jimmy en ik.

Uitslag:

1. Lars 578 punten.
2. Edje 509 punten.
3. Jimmy 418 punten.
4. Paul 368 punten.

Stand in het baankampioenschap:

1. Lars 25 punten.
2. Edje 23 punten.
3. Jimmy 21 punten.
4. Paul 20 punten.

Het was weer een gezellige (zeer hete) middag en ik verheug me alweer op de volgende meeting (historische GT's en touringcars)
Edje, Lars en Jimmy bedankt voor de leuke middag. Jimmy, bedankt voor het rijden, het was een heel avontuur met de eend.

1 opmerking:

  1. Jullie ook bedankt voor de gezelligheid. Zit nu nog te snotteren, maar gaat al beter. Dacht ik zaterdag om 20.20 uur naar bed te gaan, zat ik om 21.45 uur weer beneden en ging ik pas weer om 2.15 uur naar bed, vanwege geluidsoverlast in de straat.

    BeantwoordenVerwijderen