zondag 18 september 2011

HvK in het Sauerland

Zaterdag jl om ca 6.30 uur vertrokken om Edje en Lars op te pikken. Vanuit Herkenbosch vervolgens naar Bestwig in het Sauerland gereden. Daar werd op de DISO Sauerlandring de 21e HvK wedstrijd verreden. Na een rit van dik 2 uur eerst maar eens een kop koffie en daarna trainen. Nadat we alle sporen hadden geprobeerd hadden we het al gezien, wat betreft de keuze van de auto's (veel keus heb ik anders niet).
Tijd voor kwalificatie: Edje kwalificeerde zich als 12e, Lars als 19e en ik als 20e.
Met 26 deelnemers (verdeeld over 2 heats van 6, en 2 heats van 7 man) betekende dat dat we ieder in een andere heat startten.
Ik mocht in de 1e heat starten en wel op spoor 1. Daarna volgde spoor 3 en spoor 5. Het ging best goed op dat moment, volgens mij heb ik zelfs even op kop gelegen. Na spoor 5 volgde een pauze (vanwege 7 man in de heat) daarna kwam ik weer terug op spoor 6, welke ook goed ging. Spoor 4 en 2 waren echter drama. De grip was totaal weg en de auto zwabberde over de baan. Uiteindelijk 4e in de heat geworden en 3 man achter me gelaten. De heat kende enkele onderbrekingen door defecte auto's.
Ook de 2e heat, waar Lars in moest aantreden, kende dit probleem. Lars kreeg o.a. te maken met een defecte auto en defecte regelaar. In de 3e heat moest Edje aan de slag, en hij wist uiteindelijk als 5e in zijn heat te finischen.
Uiteindelijk eindigde Edje op de 12e plaats (waar hij heel tevreden over is), Lars werd 18e (en 1e in het jeugdklassement) en ik 23e (niet laatste dus, ben ik ook heel tevreden over)
Na de uitreiking van de oorkondes was het tijd om te vertrekken, het was inmiddels al half zeven geweest, en met 2 uur rijden naar Herkenbosch en vervolgens nog een half uur na Geleen betekende dat dat ik pas rond kwart over negen thuis was.

Een lange dag dus, maar weer leuke races, een goede en gezellige sfeer, en lekker eten. Kortom weer voor herhaling vatbaar, de volgende race is in Coesfeld ergens in november.

Edje en Lars bedankt voor de gezellige dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten