vrijdag 2 september 2011

Terugblik en vooruitblik

De vakantie is voorbij, weer aan het werk, kinderen naar school, alles loopt weer in het gareel. Tijd voor een korte terugblik op het vorig seizoen en een vooruitblik op het volgende.

In de Slot-it klasse ben ik op een achtste plaats geëindigd. In deze klasse hebben totaal 22 mensen meegedaan (hoewel sommigen maar een paar races). Omdat ik de enigste was die het hele seizoen op PU heeft gereden ben ik heel blij met deze prestatie.
In de Mini-Z klasse ben op de tiende plaats geëindigd (21 deelnemers). Ook hierover heel tevreden, vooral de laatste paar races gingen prima.
De open klasse was aanvankelijk bedoeld als funcup. Edje en ik zouden hier met de Scalextrics Camaro's rijden, maar Edje stopte als lid dus dit ging niet door. De overig wedstrijden heb ik met diverse auto's gereden (Riley van Racer/Sideways, Porsche van Slot-it). Aan deze auto's heb ik niks speciaals getuned voor deze klasse, ik kon dus ook geen potten breken in deze klasse. Uiteindelijk op de twaalfde plaats geëindigd (22 deelnemers, waarvan enkelen maar een paar wedstrijden).

Alle drie de klasses keren komen seizoen terug, aangevuld met een "sponsorklasse". In deze klasse is "the car, the star", dwz het wordt geen rijdersklassement maar een autoklassement. Voor deze klasse zijn 6 NSR Clio's voorzien van livery van een van onze sponsors.

Omdat afgelopen seizoen de belangstelling en deelname aan de races iets afgenomen is, is besloten om alleen nog op de vrijdag een wedstrijd te rijden en de woensdag te reserveren voor training of vrij rijden. Door mijn werkrooster betekent dit dat ik nog maar in 2 klasses kan mee rijden. Ik heb gekozen voor de Mini-Z clubklasse en de Slot-it-klasse. In de laatste klasse kom ik uit met de Warsteiner Porsche. Het laatste weekend van oktober doe ik dan ook nog mee aan de 12 uurs van Euroslotracing. Deze wordt verreden met Corvette's van NSR.

De Warsteiner Porsche zal ook gebruikt worden voor race van de HvK, die ik geregeld samen met Edje en Lars zal bezoeken, de eerstvolgende al op 17 september in Bestwig.

Ook Edje en Lars hebben weer een vol programma op hun E&L raceway. Er wordt weer geraced met Slot-it, nascars, historische tourwagens en GT's etc. De eerstvolgende race (Thunder in the Loft met Nascars) staat gepland voor 10 september. Als team "Just for Fun" zijn we alweer uitgenodigd voor de 12 uurs in Moers (Dld) in mei 2012
Nieuw dit seizoen is het BraLi kampioenschap. Gereden wordt met Slot-it, volgens Hvk-regelement. Het "zootje ongeregeld" (Edje, Lars, Arjan, Maurice, Jimmy en ik) gaan deze races rijden op vijf banen nl de E&l raceway van Edje en Lars, het Silverdragon circuit van Arjan, en op 3 niet permanente banen van Maurice (Fleischmann), Jimmy (Carrera, kopie van de E&L raceway) en mij (Scalextric, ontwerp nog niet klaar). Op deze manier heeft iedereen een keer het voordeel van de thuisbaan.

Naast al dit slotracen, zal er vast en zeker ook nog wel eens een bezoek gebracht worden aan een echt circuit.

Wat betreft deze blog. Uiteraard is het de bedoeling om zo veel mogelijk verslag uit te brengen van verreden races. Daarnaast wil ik de draad weer oppakken met artikeltjes over de klassieke Nascars en Transams.

3 opmerkingen:

  1. Ik denk dat er nog wat dingen gaan veranderen, moeten we het volgende week zaterdag eens over hebben. Ik zie dat je de eerste Mini-Z race ook al kunt vergeten, goed geregeld daar.

    Cheers,
    Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heb ook een "boze" reactie op het forum achter gelaten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een duidelijke boodschap, lol.

    BeantwoordenVerwijderen