zondag 20 januari 2013

winterse winternationals

Buiten lag er sneeuw en ook op zolder bij Edje en Lars was het redelijk fris. Met 6 man echter op zolder steeg de temperatuur wel. Aanvankelijk zouden we maar met 4 man (Edje, Lars, Jimmy en ik) zijn, maar Geert meldde zich op het laatste moment nog aan. Uwe, een achterneef van Edje, had al vaker aangegeven eens te willen komen kijken, wat hij vandaag dan ook deed. Meedoen is natuurlijk altijd leuker, en aangezien Edje nog wel een auto over had, reed Uwe dus gewoon mee en niet overdienstelijk voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft. 6 groep C auto's aan de start, allemaal geprepareerd door Edje (ik had voor mijn Porsche de tegoedbon ingeleverd die ik had gekregen voor het organiseren van een BraLi-race).
Ditmaal reed iedereen tegen iedereen, voor de pauze op de ene spoor en na de pauze nog eens maar dan op het andere spoor. De puntentelling was weer volgens het gekende concept.
In de eerste reeks voor de pauze verloor ik mijn races tegen Edje en Lars, van Uwe wist ik te winnen. De race tegen Geert, op spoor 2, kostte wat moeite, maar werd toch gewonnen. Tegen Jimmy op spoor 1 leek een overwinning, na een aantal uitvliegers van hem, binnen bereik, maar Jimmy begon te jagen, waardoor ik een aantal uitvliegers noteerde en Jimmy alsnog voorbij kwam en de race won.
Na de pauze met goulashsoep en broodjes was het tijd voor reeks 2. De races tegen Edje en Lars werden weer verloren, van Uwe en Geert (ditmaal op spoor 1, dus iets soepeler) werd gewonnen. Winnen van Jimmy was nu nodig, zonder uitvliegers en minimaal 4 uitvliegers voor hem, om derde te kunnen worden. Dit lukte niet, omdat spoor 2 mij toch minder ligt, bovendien vloog ik er te vaak uit in de jacht op Jimmy. Een vierde plaats was dus het hoogst haalbare. De strijd om de eerste plaats ging als gewoonlijk tussen vader en zoon. Lars had de eerste race tegen Edje gewonnen, met zijn snelle Toyota, terwijl Edje de verkeerde wielen/bandjes op zijn Jag had gemonteerd. In de tweede race moest Edje zonder uitvliegers winnen, maar Lars ging er als een haas vandoor. Ook Edje vloog in zijn jacht op Lars er een aantal keer uit, dus de kans op een overwinning werd steeds kleiner. Lars won de race en daarmee ook de Winternationals.

Uitslag Winternationals:

1. Lars 498 punten
2. Edje 457 punten
3. Jimmy 415 punten
4. Paul 369 punten
5. Geert 332 punten
6. Uwe 268 punten

Stand baankampioenschap:

1. Edje 148 punten uit 6 races
2. Lars 134 punten uit 6 races
3. Jimmy 104 punten uit 5 races
4. Paul 102 punten uit 5 races
5. Arjan 82 punten uit 4 races
6. Geert 73 punten uit 4 racess
7. Maurice 19 punten uit 1 race
8. Uwe 18 punten uit 1 race

Het was weer een gezellig middag met de nodige lachsalvo's. Iedereen weer bedankt voor de leuke middag, Edje, Lars en Jolanda uiteraard voor de gastvrijheid en de catering.
Tegen Uwe zou ik willen zeggen: Welkom bij ons "clubje", ik hoop dat je het leuk vond en vaker komt. Ik heb inmiddels van Edje begrepen dat dat het geval is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten