zondag 11 mei 2014

Seizoens afsluiter E&L Raceway

De seizoens afsluiter bij Edje en Lars was de Spring Classic verreden met Slot-it Group C's of GT's. Aanvankelijk zouden we met 5 man zijn maar Geert besloot om ook nog mee te doen. Edje was al zeker van zijn 1e plaats in het baankampioenschap, ik kon nog op gelijk in punten komen met Lars als ik zou winnen en Lars laatste zou eindigen. Een onmogelijke taak dus.
Geraced werd weer volgens het gekende recept.
Mijn eerste race tegen Jimmy begon al meteen goed, maar niet heus. In de eerste bocht een uitvlieger en in dezelfde ronde nog eens (totaal 4 keer in die race). Totaal geen grip, terwijl ik de bandjes nog geschuurd had voor de race. Gelukkig kon ik de achterstand beperken en na de baanwissel moest ik op spoor 1. Dit spoor bleek gedurende de hele middag sneller en ik wist Jimmy in te halen en de race te winnen. Mijn tweede race tegen Lars verloor ik dus de kans op een overwinning was verkeken. De derde race tegen Arjan mocht ik weer op spoor 2 starten. Weer wist ik de achterstand te beperken en op spoor 1 weer goed te maken en dus te winnen. Race 4 was weer een verloren zaak nl tegen Edje, hoewel de de achterstand maar anderhalve ronde was, maar dit was meer te wijten aan het feit dat Edje niet voluit hoefde te gaan. De laatste race tegen Geert was een kopie van de races tegen Jimmy en Arjan, deze sloot ik dus weer winnend af. Dit resulteerde uiteindelijk in een 3e plaats en een 3e plaats in het baankampioenschap.

Edje, Jolanda en Lars bedankt voor de gastvrijheid en catering (vandaag lekkere arretjescake en belegde broodjes) gedurende het hele seizoen en de anderen bedankt voor de leuke races. Op naar volgend seizoen waar de NSR GT3 klasse een grote rol gaat spelen en er een speciale race op stapel staat ivm met ons vijfde(lustrum) seizoen met het Zooitje Ongeregeld.

De uitslag van de Spring Classic ziet er als volgt uit:

1. Edje 249 punten.
2. Lars 227 punten.
3. Paul 201 punten.
4. Arjan 177 punten.
5. Jimmy 154 punten.
6. Geert 141 punten.

Eindstand baankampioenschap E&L Raceway:

1. Edje 200 punten uit 10 races.
2. Lars 180 punten uit 10 races.
3. Paul 171 punten uit 9 races.
4. Jimmy 142 punten uit 7 races.
5. Geert 131 punten uit 7 races.
6. Arjan 84 punten uit 4 races.
7. Maurice 42 punten uit 2 races.

Het seizoen op de E&L Raceway is dan afgelopen, er staan nog 2 BraLi races op het programma. 24 mei bij mij en 14 juni bij Arjan.

2 opmerkingen: