vrijdag 22 oktober 2010

Gezelligheid troef op de E&L raceway

Zaterdag 16 oktober was het dan zover. De eerste race op de E&L raceway van Edje en Lars. Samen met Maurice, Jimmy en Arjan afgezakt naar Herkenbosch voor een waarschijnlijk zeer gezellige middag. En gezellig werd het!!!
Na een kop koffie en wat trainingsrondjes had iedereen zijn keuze voor auto's gemaakt.
De eerste races waren met de historische toerwagens (en dit moet je ruim zien!). 2 Camaro's (Edje en ik), 1 Ford Capri (Arjan), 1 Seat (Maurice), 1 Ferrari?? (Lars) en een Plymouth Roadrunner (Jimmy), bonden de strijd met elkaar aan. Het thuisvoordeel van Edje en Lars deed zich spreken en zij bezetten dus ook plaats 1 en 2. Door het feit dat ik ook vaker daar gereden heb, wist ik de 3e plaats te pakken.
Na een korte pauze met broodjes en fris of bier en worst en kaas, werd begonnen met de tweede reeks races, nu met historische GT's. 1 Ferrari (Edje), 2 Porches(Lars en Arjan), 1 Lola (Jimmy), 1 Chapparal (Maurice) en 1 Ford GT40 (ik)kwamen nu op de baan. Wegens tijdgebrek werd besloten om stints van 2 ipv 4 minuten te rijden. Maurice wist zich dit keer tussen Edje en Lars in te worstelen en werd 2e, ikzelf wist 4e te worden.. In de totaalstand bleken Maurice en ik op een gedeelde 3e plaats te staan, maar hier had Edje ook aan gedacht. Het onderlinge resultaat in de toerwagens bleek dan beslissend te zijn. Aangezien ik daarin van Maurice had gewonnen, werd ik dus 3e in de totaalstand. Edje had voor iedereen nog een certificaat met het behaalde resultaat (heel leuk en orgineel)en na nog wat te drinken ging iedereen tevreden naar huis.

Edje en Lars bedankt voor de goede organisatie en iedereen bedankt voor de leuke en gezellige middag. Op naar de volgende editie, ik ben er zeker bij en gezellig gaat dat zeker ook weer worden.

De uitslag:

Toerwagens GT Totaal
Edje 50 50 100
Lars 45 40 85
Paul 40 35 75
Maurice 30 45 75
Arjan 30 30 60
Jimmy 30 25 55

1 opmerking:

  1. Graag gedaan Paul, ik verheug me nu al weer op 13 november. Het zal niet lang duren voordat iemand anders met de eerste plaats gaat lopen, zeker niet als ik auto's in het decor blijf parkeren.

    Edje.

    BeantwoordenVerwijderen