zaterdag 31 maart 2012

Geslaagde Souterrain Cup


Zo, eindelijk ook eens tijd om een verslagje te schrijven.
Hartstikke gek, op zondag de wekker om half zes moeten zetten en dat terwijl de nacht ook nog een uur korter is door de invoering van de zomertijd. Maar goed, om half zeven stap ik in de auto voor een rit van ca 2,5 uur naar Voorhout. Om exact negen uur kom ik daar aan. Ik word welkom geheten door Marcs vrouw Annemarie. Ik ben niet de eerste, Marc Brevoord is er al. Eerst maar eens naar de nieuwe baan gaan kijken. Het ziet er weer geweldig uit, met te veel details om op te noemen. Snel wat foto's gemaakt.





Ondertussen gaat de bel en komen de overige deelnemers binnen. Naar boven om kennis te maken, koffie te drinken en de meegebrachte vlaai (welke goed ontvangen werd) aan te snijden.



Na de koffie is het tijd voor training en tuning. De rode, door Marc B. vervaardigde, PU-bandjes worden onder de auto gezet, en vervolgens worden de eerste rondjes gereden. Al gauw blijkt de GT40 voor veel te licht, en vliegt deze bij de talloze dipjes in Marcs baan uit het spoor. Veel lood voorin verhelpt dit en na een tijdje trainen ben ik tevreden.



Al gauw is het 12 uur en tijd voor de lunch, die bestaat uit heerlijke taco's.
Na de lunch is het tijd voor dat waarvoor we gekomen zijn: de strijd om de Souterrain Cup. Eerst kwalificeren: 2 minuten op het middelste spoor, snelste tijd telt. Marc S zet de snelste tijd neer, ik de langzaamste. Dan de races (3 x 5 minuten): de snelste drie tegen elkaar, dan de nummers 4, 5 en 6 en dan nummers 7, 8 en 9. In iedere race valt diegene met de minste rondes af, en dan blijkt dat een snelle kwalificatie niet perse een hoge eindklassering oplevert. Harold (PorscheHarry) is het eerste slachtoffer, want zowel Marc S (Het Souterrain) als Marc B (circuit park Ommoord) zetten meer rondes op de teller. In de volgende heat (Jan Willem (Slot Racing Almere), Ferry (Ferryfazzt) en Stephan (slot on the attic)), valt Stephan af. Ik moet het opnemen tegen Frank (Frank 103) en Henk(Twenttrack) . Doordat Frank nogal wat uivliegers heeft weet ik meer rondes te rijden en ben ik door naar de volgende ronde.
De eerste kwartfinale wordt gewonnen door Marc S voor Jan Willem, Ferry eindigd als laatste en valt af.
De tweede kwart finale gaat tussen Henk, Marc B en mij. In de derde stint vliegt Henk hard van de baan en daarna rijdt zijn GT40 niet goed meer, wat blijkt: het oogje waar het schoentje in zit is afgebroken (dit is al zijn tweede chassis, komt me bekend voor, maar dan met een GT40 van Fly). Henk wil opgeven maar krijgt de Porsche van Marc S te leen. Als hij deze ook hard in de coulissen parkeert stopt hij toch. Ik lig echter te ver achter om hem in te halen, dus Marc B en Henk zijn door.


vlnr: Henks GT40, de Porsche van Marc B, en mijn GT40

De 1e halve finale (2 x 5 minuten, alleen de buitenste sporen) gaat tussen Marc S en Jan Willem, en deze wordt gewonnen door Jan Willem. De tweede halve finale tussen Marc B en Henk (die inmiddels een andere auto heeft ingezet) wordt gewonnen door Marc B.
Dan is het tijd voor de finale. Omdat het toch al wat later is geworden, gaat deze over 2 x 2 minuten, een sprint race dus. Deze wordt uiteindelijk gewonnen door Jan Willem met 0.2 ronden verschil.



In de tuin in het zonnetje wordt nog een groepsfoto gemaakt en vind de prijsuitreiking plaats. Daarna keert iedereen tevreden huiswaarts.

Marc en Annemarie, hartelijk dank voor jullie gastvrijheid en de goede verzorging.
Marc B hartelijk dank voor de bandjes, ik vond ze fijn rijden.
Alle anderen, hartelijk dank voor de gezellige dag, het was zeer geslaagd en iedereen is het over eens dat dit een herhaling verdient (op een vernieuwde baan? :-) )

Voor meer verslagen, foto's en een leuk filmpje van Frank, zie de blogs van de anderen (links in tekst)

Nog wat sfeerplaatjes


5 opmerkingen:

  1. Leuke foto's en leuk verslag. Gaaf dat je de moeite nomen hebt om lange reis te maken en verse vlaaien mee te nemen.

    En baan blijft voorlopig staan, maar ik geef geen garanties, haha!
    Baan is nu een goede 2.0 versie op de vorige. Als je nog ideeën hebt voor versie 3.0 dan hoor ik die graag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idee voor versie 3.0: een hogere doorgang onder de brug door, wil je baan wel eens onveilig maken met een vrachtwagen ;)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da's een leuk geintje. No trucks at my race court!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En mijn Nascars met die hoge vleugels dan?
    hahaha

    BeantwoordenVerwijderen