zaterdag 24 maart 2012

Souterrain Cup (deel 2)

Als er een race is op een baan die geïnspireerd is op de Targa Florio, dan wordt er ook geraced mat auto's die daaraan meededen. Gelukkig voor mij, als Amerikanen liefhebber valt daar ook de Ford GT40 onder. Ik wilde toch al de Slot-it Ford GT40 aanschaffen dus heb ik dat dan ook maar gedaan. Ik ben echter niet voor de Gulf versie gegaan. Ik heb gekozen voor de bordeaux rode met gouden streep versie van Alan Mann racing. Deze versie reed in 1966 (mijn geboortejaar) op Sebring met Graham Hill en Jackie Stewart aan het stuur. Alan Mann overleed afgelopen week, dus dit is ook een klein eerbetoon aan hem.

Daarna zal de auto worden afgeleverd bij Edje die hem zal prepareren voor de 12 uurs in Moers. Deze race word in 3 etappes van 4 uur gereden. 4 uur met een Slot-it Group C, 4 uur met een Slot-it GT en 4 uur met een Slot-it classic. De andere twee auto's worden door Edje en Lars geleverd. Onder de naam "Just for Fun" nemen we met 5 man deel aan deze race. Het zijn Edje, Lars, Maurice, Arjan en ik.

1 opmerking: