Zaterdag 3 maart was het weer tijd om met historics te racen op de E&L raceway. Normaal gesproken is dit met historische toerwagens en historische GT's. Dit keer had Edje iets anders bedacht: een historic festival met verschillende auto's, voornamenlijk ter beschikking gesteld door Edje en Lars (en eentje van mij).
Begonnen werd met een tijdrit met een Revell Lotus Cortina: 5 ronden op 9 volt en de snelste ronde telde. Edje was het snelste met 6,826, Lars 2e met 6,840, Jimmy 3e met 6,957 en ik 4e met 7,059.
Deze uitslag vormde de basis voor de indeling van de volgende race: 15 ronden met de Scalextric Camaro's (daarvan was er 1 van mij) op 10 volt. Edje won van Jimmy, ik won in een spannende race van Jimmy, Lars wist weer van mij te winnen en Edje won van Lars.
Na deze race stond ik derde in de stand welke weer als basis diende voor de volgende race: NSR Ford MKIV's op 12 volt. Dat was even wennen na die lage voltages bij de vorige auto's. Edje won van mij, en ook Jimmy won van mij wederom in een spannende race. Lars wist van Jimmy te winnen en Edje won wederom van Lars.
Na de pauze met een stokbrood met een flinke bockworst was het tijd voor de volgende race: een Carrera Porsche 935/78 (de zg Moby Dick) en een Ferrari 512BB LM. De Moby Dick had er echter geen zin en dus werd besloten om met de Ferrari op beide banen een tijdrit te rijden over 10 ronden waarbij de totaaltijd telde. Het was zaak om er niet uit te vliegen. Edje won op baan twee voor Lars, Paul en Jimmy. Op baan 1 wist Edje weer te winnen voor Paul, Lars en Jimmy.
Nu volgde weer een tijdrit, ditmaal met een SCX Ford Escort MKII. 10 ronden op baan 1 en wederom de totaaltijd telde. Edje vloog er 2 maal uit en kwam op een eindtijd was 1:12:949. Lars vloog er 1 maal uit en eindigde met 1:09:885, Jimmy reed een foutloze race en eindigde met 1:08:876. Paul vloog er ook een keer uit en eindigde met een tijd van 1:12:917. Jimmy won derhalve voor Lars, Paul en Edje.
De finale bestond uit een race over 25 ronden met twee Slot-it Group C auto's nl een Jaguar XJ9 en een Porsche 956KH. Het beloofde spannend te worden, want Edje en Lars stonden gelijk voor plaats 1 en 2 en ook Jimmy en ik stonden maar een paar punten van elkaar voor plaats 3 en 4. Lars won van Jimmy, en Jimmy won van mij waardoor Jimmy de derde plaats veilig stelde. Edje wist van Jimmy te winnen, zodat de race tussen Edje en Lars de beslissing moest brengen. Door een uitvlieger van Edje nam Lars de leiding, maar Edje wist zijn achterstand goed te maken en wist te winnen, waardoor hij ook de eindoverwinning binnen haalde.
Uitslag:
1. Edje 312 punten.
2. Lars 290 punten.
3. Jimmy 248 punten.
4. Paul 221 punten.
Stand baankampioenschap:
Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 7 24,4 171
Lars Clout 7 23,6 165
Paul van Nuil 7 20,6 144
Jimmy Brouns 5 20,2 101
Arjan Biekens 4 19,8 79
Geert Roubroeks 2 18,5 37
Maurice Fliesher 1 20 20
Het was weer een gezellige middag en een zeer geslaagd concept, dat zeker volgend seizoen herhaald zal worden, uiteraard naast de race met historische toerwagens en GT's.
Edje, Lars (en natuurlijk ook Jolanda) wederom bedankt voor jullie gastvrijheid en Jimmy bedankt voor het rijden.
Weblogkoppen
-
Tijd voor wat weglogkoppen, we waren gebleven bij mei 2023
1 Naar het Spoorwegmuseum op 8 mei 2023
2 Geparkeerde Traincharter 1600 op 24 mei 2023
3 Ope...
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten