donderdag 24 mei 2012

Geslaagde 12 uurs in Moers

De 12 uurs in Moers is weer geschiedenis. De dag begon vroeg, Maurice pikte me op en daarna reden we door naar Edje en Lars. Na een kop koffie reden we door naar Moers waar Arjan inmiddels al stond de wachten. De door Arjan bbezorgde bandana's met de tekst "just 4 fun" werden opgezet en zo gingen we naar binnen. Daar waren inmiddels al veel mensen aan het trainen. Ook Maurice en ik maakten nog even van de gelegenheid gebruik om wat rondjes te rijden, aangezien niet waren komen trainen.
Daarna was het tijd om de auto's in te leveren en het maken van de teamfoto.


Unaniem werd besloten om Lars te laten kwalificeren. Er moest 1 minuut gereden worden op spoor 3, waarna het aantal afgelegde rondes werd geteld. Lars reed prima en kwalificeerde ons als vierde of vijfde.

De eerste 4 uur werden gereden met de Ford GT40 in 7 stints van 32 minuten. Best wel lang om de concentratie vast te houden. Ik mocht op spoor 4 rijden en dit ging op zich best goed, het aantal uitvliegers bleef beperkt, maar ik had wat moeite met 2 bepaalde bochten. Lars reed 2 super stints, en ook Edje, Maurice en Arjan reden ieder een prima stint. Na 4 uur stonden we dan ook 5e voor team HvK (ze hadden wat pech gehad met de auto0 en team "Rote Laterne".

Toen was het tijd voor de Group C auto's , in ons geval de Jaguar XJR9 van vorig jaar. Ik reed dit keer op spoor 2, en dit ging stukken beter. Zowel de auto als het spoor lagen me veel beter en ik reed mijns inziens een super stint. Ook de anderen waren super tevreden over hun stints en na 8 uur rijden stonden we nog steeds 5e voor team HvK (zij het met een minimale marge) en team "Rote Laterne" (met een flinke marge).
Ondertussen was de BBQ weer ontstoken en was een korte pauze om iedereen in de gelegenheid te stellen iets te eten.

Bij het begin van het derde deel werden de 2 Trierse leden van team "Rote Laterne" plots weggeroepen wegens familie omstandigheden en bleven de andere twee achter en bovendien zonder auto's. Zij wilden dus ook stoppen. Maar toen kwam de gemoedelijke en sportieve sfeer die bij het rijden van HvK events duidelijk naar boven. Auto's werden van alle kanten aangeboden (ook Edje bood onze reserve GT aan), maar uiteindelijk was het Werners Nissan die op de baan kwam. Omdat ons team uit 5 man bestond besloten we dat 1 van ons het team "Rote Laterne" ging versterken. De keuze viel op mij.

Ik begon op spoor 3 en de auto van Werner bleek een super auto te zijn. Ik reed sneller dan met onze eigen auto's en haalde Maurice zelfs 4 keer in, waardoor de achterstand iets kleiner werd. Natuurlijk leverde dit het nodige snedige commentaar op van mijn orginele teamgenoten. Zo in de trant van "wil jij nog mee naar huis rijden?". Natuurlijk allemaal om te lachen. De beide andere heren reden echter de banden redelijk ver op waardoor mijn stint op spoor 4 beduidend minder was, maar toch vergelijkbaar met die met de Ford. Uiteindelijk werden we als team 'Just for Fun" 6e, omdat team HvK ons toch nog inhaalde. Om ca 00.30 was de race gedaan en volgde de prijsuitreiking. Ik kreeg zowel een certificaat voor de 7e plaats (team "Rote Laterne") als voor de 6e plaats (Team "Just for fun"). Rond 01.15 reden we weg in Moers en rond 03.00 uur (na een lange dag van 22 uur) lag ik in mijn bed.



De uiteindelijke uitslag van de race ziet er als volgt uit:

1. Slotrop - 3198,14 Runden
2. SRCB - 3141,97
3. Mülheim - 3137, 81
4. HvT - 3081,19
5. HvK - 2987,72
6. Just for fun 2970,12
7. Rote Laterne 2811,50

Het was dus een lange, vermoeiende, maar wederom heel gezellig en sportieve dag, wat natuurlijk ook dankzij een hoop anderen mensen tot stand is gekomen.
Daarom:

Edje, Lars, Maurice en Arjan, bedankt voor de goeie teamspirit en de gezellige dag (puike prestatie van Arjan trouwens, die stints van 32 minuten)
Edje en Lars, bedankt voor het leveren van de auto's en het prepareren ervan.
Edje en Maurice bedankt voor het rijden.
Arjan bedankt voor het regelen van de sponsor
Sponsor SenC di sign bedankt voor de bandana's.
Geert en Jimmy, bedankt voor jullie morele steun.
Nico, bedankt voor het spuiten van de kap van de Nissan (ik heb er helaas niet mee gereden)
HvK en SRC Niederrhein bedankt voor de organisatie en de goede verzorging.
En natuurlijk ook dank aan Karin en de meiden die me weer een dag hebben moeten missen (of ze me echt gemist hebben weet ik niet zeker!!!)

Voor meer foto's zie hier en hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten