woensdag 2 mei 2012

Silverdragon 500

De silverdragon 500 is verreden. De race werd omgedoopt tot Silverdragon 600 omdat iedereen 6 x 100 rondjes moest rijden. Arjan had de indeling zo gemaakt dat iedereen tegen iedereen reed en wel op beide sporen.
We waren redelijk vroeg bij Arjan, dus was er tijd genoeg om te trainen, bovendien haperde een van de regelaars, maar dat werd ook nog verholpen. Na nog een een bakkie koffie kon er aan de races begonnen worden.

In de eerste serie moest ik drie keer aantreden. De race tegen Edje verloor ik met een aantal ronden achterstand. Beide races tegen Lars wist ik verrassend genoeg te winnen. Lars was erg gebrand op een tweede plaats en reed te wild en onbeheerst, en vloog daardoor te vaak van de baan. Ik nam daardoor een kleine voorsprong, die ik zelfs nog wist uit te bouwen tot 2 rondes in beide races. Ik sloot beide races ook nog af met 0 uitvliegers, dus de volle 50 punten per race. Edje wist ook nog de 2 races tegen Arjan te winnen, en Lars won van Arjan.

Tijd voor een hapje eten: Broodjes Frankfurter, waar met name Arjan van alles opkwakte: mosterd, curry, mayo en gebakken uitjes. Maar het smaakte wel.

In de tweede serie wist Lars wederom van Arjan te winnen, maar verloor hij zijn eerste race van Edje, die ook zijn tweede race tegen mij won. In mijn eerste race tegen Arjan, liep ik uit tot een halve ronde voorsprong, maar Arjan vond een ritme en kwam weer dichterbij en haalde me in. Uiteindelijk wist hij te winnen met een nipt verschil.
Lars verloor zijn tweede race van Edje. Inmiddels was ik aan het rekenen geslagen, en tot de conclusie gekomen dat ik kon verliezen van Arjan, op voorwaarde dat ik het aantal uitvliegers kon beperken. Ook Edje was al rekenend tot deze conclusie gekomen. Desondanks werd het nog een spannende race, waarbij ditmaal Arjan een voorsprong nam en ik weer dichterbij kwam. Arjan won uiteindelijk met een wagenlengte voorsprong, maar ik noteerde weer 0 uitvliegers. En dit laatste was doorslaggevend. Want zowel Lars, Arjan als ik hadden 2 races gewonnen, dus kwam het op het aantal uitvliegers aan. Op basis daarvan werd ik tweede en daarmee ook tweede in het BraLi kampioenschap.

De uiteindelijke uitslag was als volgt:
1. Edje 286 punten.
2. Paul 215 punten.
3. Lars 202 punten.
4. Arjan 190 punten.

Tijd voor de prijsuitreiking: Arjan had een mooi certificaat voor iedereen en Edje verraste Arjan en mij met een waardebon als dank voor het organiseren van een race. De bon geeft recht op een onderhoudsbeurt voor een Slot-it auto, inclusief bandjes en slepers. Heel leuk en zeker gewaardeerd. Dank je wel Edje, zal zeker gebruikt worden.


Edje had ook nog een certificaat voor de eerste 3 in het BraLi kampioenschap en Arjan had ook nog een verrassing. Hij heeft nl een sponsor geregeld voor "het zootje ongeregeld" en deze had voor mooie vaantjes gezorgd.



De eindstand in het BraLi kampioenschap is als volgt:

Edwin Clout 75
Paul van Nuil 65
Lars Clout 64
Arjan Biekens 59
Maurice Fliesher 23

foto gemaakt door Arjan

Arjan bedankt voor de gastvrijheid en het regelen van de sponsor SenC di Sign. Edje bedankt voor de waardebon en het certificaat.
Het was weer een gezellige middag, laten we hopen dat er nog vele zullen volgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten