donderdag 31 mei 2012

Seizoensafsluiting op E&L Raceway

Afgelopen zaterdag was de laatste race van dit seizoen op de E&L raceway. Op het programma stond de Spring classic met de Slot-it Group C en GT auto's. Ondanks dat we met 6 man op de zolder waren viel het mee met de temperatuur, dankzij de ventilator die al de hele morgen stond te blazen.
Geraced werd weer volgens het bekende concept, 50 punten bij winst en 30 voor de tweede plaats minus 1 punt per uitvlieger.
In de eerste heat (gebaseerd op de stand in het kampioenschap) moest ik eerst tegen Edje rijden, die race werd door Edje gewonnen. Daarna was het op het andere spoor tegen Arjan en die race wist ik te winnen. De tweede heat werd ingedeeld op basis van de stand na de eerste heat. Ik stond tweede en dat betekende dat ik tegen Lars (4e) en Edje (1e) moest rijden. Beide races verloor ik, waardoor ik zakte naar de vijfde plaats. Na de pauze met broodjes was het tijd voor heat 3. De vijfde plaats betekende racen tegen nummer 3 en dat was Arjan. Dit werd een spannende race. Na een uitvlieger keek ik tegen een achterstand aan, maar ik wist deze achterstand in te halen en de race met een close finish te winnen. De race tegen Geert (6e) kostte minder moeite, maar Geert rijdt prima en komt er steeds beter in. Inmiddels weer opgeklommen naar de derde plaats en dat betekende in de finale (over 30 ronden ipv 25)rijden tegen Edje (1e) en Arjan (5e). De race tegen Edje verloor ik, maar ik wist wederom van Arjan te winnen, waardoor ik uiteindelijk de derde plaats veilig stelde zowel die dag als in het kampioenschap. Edje had uiteraard weer een oorkonde voor iedereen en ook een oorkonde voor de 1e drie in het kampioenschap.
Het was weer een gezellige middag en we hebben weer heel wat afgelachen.
Edje en Lars, bedankt weer voor de gastvrijheid. Jolanda, de arretjes cake zag er misschien niet geweldig uit maar smaakte prima.
Geert, Arjan en Jimmy ook weer bedankt voor de gezelligheid en Jimmy ook voor het rijden.

De einduitslag ziet er als volgt uit:

1. Edje 398 punten
2. Lars 339 punten
3. Paul 318 punten
4. Jimmy 310 punten
5. Arjan 296 punten
6. Geert 233 punten.

De einduitslag in het kampioenschap is als volgt:

1. Edje met 221 punten uit negen gereden races.
2. Lars met 211 punten uit negen gereden races.
3. Paul met 186 punten uit negen gereden races.
4. Jimmy met 121 punten uit zes gereden races.
5. Arjan met 118 punten uit zes gereden races.
6. Geert met 74 punten uit vier gereden races.
7. Maurice met 20 punten uit een gereden race.

1 opmerking:

  1. bij een blog horen foto's! Ben benieuwd hoe baan er uit ziet op zolder!

    BeantwoordenVerwijderen